• Link został skopiowany

Ekipa - jak to wszystko się zaczęło? Friz miał pomysł na fabrykę spełniania marzeń. I potrafił zaryzykować wiele

Wszyscy członkowie należący do Ekipy Friza są zaliczani do czołówki najpopularniejszych influencerów w sieci. Na czym polega ich fenomen oraz jak udało im się zbudować firmę przynoszącą milionowe zyski? Te pytanie zadają sobie nie tylko ich najwierniejsi fani, ale również starsi internauci.
Ekipa Friza
Screen: Instagram, YouTube/@frizolusze, B'Killer FM

Friz i jego Ekipa biją rekordy popularności. Niepozorny internetowy projekt w bardzo krótkim czasie przerodził się w biznesowe imperium. A co było na początku?

Zobacz wideo Najpopularniejszy youtuber w Polsce i... Europie?! Gwiazdy o gwiazdach - czyli tym razem o Frizie

Wszystko zaczęło się od gry "Pokemon Go"

Karol Wiśniewski wspomina, że swoją przygodę z YouTubem rozpoczął w wieku 14 lat, ale prawdziwy przełom nastąpił dwa lata później. Friz razem z Mateuszem Trąbką, zwanym Tromba, zaczął nagrywać filmy związaną z popularną grą "Pokemon Go". Karol już wtedy z łatwością trafiał do odbiorców i potrafił zachęcić ich do oglądania swoich filmów. Na swoim kanale publikował wywiady z graczami oraz organizował transmisje na żywo.

Kiedy już Friz nałapał się Pokemonów, zdecydował przerzucić się na pranki. Prank, z angielskiego wybryk, żart, psikus, to po prostu nabranie kogoś, oszukanie, często przestraszenie kogoś nieświadomego i nagranie z tego filmiku. Pranki były bardzo modne w USA, Friz nie tylko postanowił przenieść je na polski grunt, ale też skrzyknąć w celu wspólnych nagrań innych youtuberów. Aby ułatwić sobie pracę, Friz postanowił zamieszkać z grupą znajomych w wynajętej pod Krakowem willi. Youtuber wspomina, że na ten cel pożyczył 50 tys. zł. W tamtym okresie były to dla niego ogromne pieniądze, ale wierzył, że jest to niezbędny krok do dalszego rozwijania kariery. 

 
 

W czym tkwi tajemnica sukcesu Ekipy?

Kanał EKIPA został założony w sierpniu 2018 roku. Trzon grupy stanowiły osoby, które były związane z Karolem od czasów "Pokemon Go", czyli Tromba i Mini Majk. Na początku do Ekipy należał również Mixer, ale po pewnym czasie opuścił grupę.

Więcej o członkach Ekipy przeczytasz tutaj: Ekipa Friza. Kim są członkowie grupy i czym się zajmują? >>

Obecny skład grupy tworzy 11 osób.

Z całą pewnością kluczem do ich sukcesu jest autentyczność relacji między uczestnikami projektu. Kolejni członkowie dołączali do grupy w sposób naturalny. Jakub Patecki był bliskim znajomym Friza, Wersow czy Marcysia pojawiły się w Ekipie, ponieważ są związane z Karolem i Mateuszem, Nowciax był pierwotnie ich fotografem, Wujek Łuki jest menedżerem całej grupy, a jego partnerką jest Kasia Bożek.

Ich kanał na YouTubie śledzą prawie dwa miliony widzów. Dodatkowo każdy uczestnik grupy ma swoje własne konto, na którym regularnie publikowane są filmy. Oczywiście największą popularnością cieszą się filmy Friza i jego narzeczonej Wersow. Członkowie Ekipy regularnie publikują również posty, relacje i filmy na Instagramie i TikToku. 

Ubrania, lody, napoje, gry - Ekipa to prawdziwa maszynka do robienia pieniędzy

Popularność Ekipy rośnie niemal z dnia na dzień. To już nie tylko grupa znanych i lubianych youtuberów. Obecnie jest to prężnie działająca firma, która przynosi jej twórcom gigantyczne dochody. Sam Friz jakiś czas temu wydał również poradnik "Jak zostać nr 1 na YouTube". Wiosną 2021 roku na półki sklepowe trafiły lody sygnowane ich logiem, które okazały się ogromnym hitem sprzedażowym. Fani walczyli, o to, żeby zdobyć choćby papierek po tym produkcie. Dochodziło również do sytuacji, że były organizowane aukcje internetowe, na których można było nabyć puste opakowanie po lodach. Mówiło się o zawrotnych sumach, za które papierki zostały sprzedawane, jednak w rzeczywistości popyt wcale nie był tak duży. Ten zabieg marketingowy jednak nie wypalił. Co więcej, na niektórych stronach sprzedaż papierków została zakazana. 

Youtuberzy mają również swój sklep, gdzie sprzedawane są ich ubrania i różne akcesoria. Na początku jesieni na rynek zostały wypuszczone szkolne zeszyty, a całkiem niedawno w sklepach pojawił się napój stworzony we współpracy z firmą Koral, a w planach jest również wysokobudżetowa gra typu AAA, czyli opracowana z największą starannością, przy wysokim budżecie i szerokiej promocji. Na fanów mocnych wrażeń w parku rozrywki Energylandia czeka rollercoaster sygnowany logo youtuberów. Kilka miesięcy temu na rynku pojawiła się ich debiutancka płyta, a latem odbył się pierwszy koncert. Dzięki tym projektom Friz stał się milionerem. Jak przyznał, tylko w 2019 roku dochód jego firmy wyniósł 10 mln zł, a założona w tym roku spółka jest warta krocie. Karol nie zwalnia jednak tempa i angażuje się w kolejne projekty. 

 

Karol planuje stworzyć drugą Ekipę - Genzie to nowy projekt youtubera 

Friz postanowił rozszerzyć swoją działalność w sieci i rozpoczął poszukiwania kolejnych młodych osób, które wejdą w skład jego nowego projektu o nazwie Genzie. Uczestnicy będą zmagać się w influencerskich konkurencjach. Zwycięzca otrzyma wieloletni kontrakt z Ekipą Friza i pewny udział na kanale "GenZie", który w tej chwili posiada ponad 300 tysięcy subskrybentów.

 
Więcej o: