• Link został skopiowany

Obserwatorzy Billie Eilish i Charli D'Amelio najbardziej podatni na negatywny wpływ mediów społecznościowych. Zaskakujące badanie

The Wall Street Journal opublikował badania, które ukazują, jakie grupy odbiorców najczęściej porównują się do swoich idoli. W czołówce znaleźli się fani między innymi Billie Eilish czy Charli D'Amelio. Są to głównie nastolatkowie.
Charli D'Amelio, Billie Eilish
https://www.instagram.com/charlidamelio/ https://www.instagram.com/billieeilish/

Media społecznościowe potrafią pochłonąć większość osób na świecie. Ludzie uwielbiają oglądać swoich ulubionych celebrytów. Badacze Facebooka postanowili sprawdzić, jaki wpływ mają zamieszczane treści na poszczególne grupy odbiorców. 

Zobacz wideo Khloe Kardashian pochwaliła się uroczymi zabawami swojej córeczki

Okazuje się, że najbardziej podatni na negatywne emocje i opinie są fani Billie Eilish, Charli D'Amelio i członków klanu Kardashian-Jenner. Zostali zestawieni z fanami takich kont, jak "The Ellen Show" czy Dwayne "The Rock" Johnson. W ankiecie zostało zawarte pytanie dotyczące wpływu Instagrama na samopoczucie odbiorców.

Szczególnie podatni na wpływ mediów są nastolatkowie

Ankietowani zaznaczali, że czują się źle, obserwując treści zamieszczane przez niektórych celebrytów. Porównują się do ich sukcesów czy wyglądu, często zapominając, że internet jest przerysowanym miejscem i często nie odzwierciedla rzeczywistości. Zdjęcia udostępniane w mediach społecznościowych miały mieć negatywny wpływ szczególnie na nastolatków. 

Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl

Ankietowani czują się źle po oglądaniu treści zamieszczanych w mediach społecznościowych

W kwestionariuszu padły między innymi pytania, takie jak "jak źle, jeśli w ogóle, czujesz się o sobie z powodu postów innych osób na Instagramie?" czy "jak często czujesz się zniechęcony własnym życiem po obejrzeniu osiągnięć innych na Instagramie?". Badanie miało sprawdzić doniesienia na temat negatywnego wpływu treści zamieszczanych na Facebooku na użytkowników.

Kontrolując dane demograficzne, ludzie czują się bardziej negatywne w porównaniu po większej ekspozycji na posty o modzie, wysokie liczby polubień w postach innych osób, dopracowane treści celebrytów w kanale i selfie (szczególnie te przefiltrowane).

Oprócz postów zamieszczanych przez celebrytów, toksyczny wpływ miały mieć także mocno przerobione zdjęcia oraz materiały z dużą ilością polubień.

Więcej o: