Rafał Brzoska jest jedną z najbogatszych osób w Polsce. Właściciel firmy kurierskiej od jakiegoś czasu wspomina o swojej walce z Metą. Do spółki należą takie serwisy jak Facebook oraz Instagram, a także komunikator WhatsApp. Biznesmen zareagował na pojawiające się na portalach fałszywe reklamy, na których pojawiała się jego żona. Walkę Brzoski z gigantem zauważyły zagraniczne media.
Przedsiębiorca zareagował na fałszywe filmiki oraz reklamy, które coraz częściej pojawiały się w serwisach społecznościowych należących do Meta. I choć udało mu się wygrać, a prezes UODO zakazał emisji reklam wykorzystujących wizerunek lub dane osobowe Brzoski i jego żony w serwisach technologicznego giganta, Meta zaskarżyła jednak tę decyzję. Sprawa jest więc rozwojowa. O sytuacji postanowił napisać elitarny, brytyjski dziennik "The Financial Times", co nie umknęło uwadze Brzoski. "Z ogromną satysfakcją widzę, że nasza walka z Metą o ochronę wizerunku i przeciwdziałanie deepfake’om została zauważona na arenie międzynarodowej" - czytamy w poście na Instagramie biznesmena. "Nie chodzi tu o spór z Meta jako firmą, ale o stanowczy sprzeciw wobec zarabiania pieniędzy 'ręka w rękę' z przestępcami, którzy wykorzystują wizerunki publiczne do oszukiwania ludzi" - dodał. "Wierzę, że wspólnie możemy wyznaczyć precedens, który nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie pokaże, jak bronić się przed tym rosnącym zagrożeniem" - podsumował i podziękował wszystkim, którzy go wspierają.
PRZECZYTAJ WIĘCEJ: Zapadł wyrok ws. Romana Polańskiego. Słowa adwokata obiegną świat
Sprawa, o którym wspominaliśmy w artykule, toczy się przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie ze skarg Meta. Brzoska żądać będzie od giganta technologicznego odszkodowania. "Nałożony zakaz emisji reklam nie był w pełni przestrzegany, ale intensywność takich reklam spadła. Będziemy działali dla nałożenia kar za nieprzestrzeganie tego zakazu w pełni. Niezależnie od działań prezesa UODO, a teraz także urzędu irlandzkiego, będziemy domagali się od Meta zadośćuczynienia, które będzie zależne od liczny reklam i uzyskanych wpływów reklamowych z tego tytułu" - przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kądziołka rzecznik InPostu.
Polityczny apel Jeżowskiej na koncercie Polsatu. Uderzyła w Nawrockiego na wizji
Emocjonalna reakcja Weroniki w finale "Rolnik szuka żony". "Ciężko się to ogląda"
Racewicz olśniła, Brodzik z nieoczywistym dodatkiem. Tomaszewska postawiła na klasykę
Sidney Polak po 35 latach odchodzi z T.Love. Zespół wydał oświadczenie
Krystyna Janda mieszka w stuletnim dworku. Przepiękna willa skrywa mroczną historię
Dzieci księżnej Kate i księcia Williama na koncercie kolęd. Cała trójka wyglądała niemal identycznie
Pela przerwał milczenie po rozwodzie. Mówi wprost, jak wygląda jego nowe życie
Marta Nawrocka nie popisała się stylizacją. "To poważna wizerunkowa wpadka"
Rzadko można ich spotkać. Tak Pawlicki i Więdłocha wyglądali po opuszczeniu studia TVN