Więcej podobnych artykułów przeczytasz na Gazeta.pl
"Forbes" już od kilku lat analizuje wartości marek osobistych znanych polskich gwiazd. Do stworzenia tego zestawienia poddawane są analizie publikacje na temat danej osoby i wyliczana jest ich wartość medialna. W tym roku bezapelacyjną liderką rankingu została Iga Świątek, której markę osobistą wyceniono na ponad 713 mln zł. Chociaż polska tenisistka także w zeszłym roku uplasowała się na pierwszym miejscu, jej wartość wzrosła o ponad 300 mln zł, a w dodatku sportsmenka daleko w tyle zostawiła konkurentki. Ze względu na niebywały sukces Świątek, która w kwietniu tego roku została liderką rankingu singlowego WTA, jest to zresztą zrozumiałe.
Tuż za Świątek w zestawieniu znalazła się Małgorzata Rozenek, a podium zamyka Anna Lewandowska. Wartość marek prowadzącej "Projekt Lady" i trenerki wyceniono na ponad 200 mln zł, a różnica między nimi jest bardzo niewielka. Na kolejnych dwóch pozycjach uplasowały się wokalistki - Maryla Rodowicz (ponad 180 mln zł) oraz Margaret (ponad 154 mln zł). Do pierwszej dziesiątki załapały się jeszcze Martyna Wojciechowska, Edyta Górniak, Barbara Kurdej-Szatan, Olga Tokarczuk oraz Anita Włodarczyk.
W stosunku do ubiegłego roku spory spadek zanotowała Magda Gessler. Restauratorka w zestawieniu z 2021 roku załapała się na podium - w tym jest "jedynie" na 11. pozycji. Wśród najcenniejszych marek osobistych "Forbes Woman" dość zadziwiający jest także brak kilku nazwisk. W najlepszej 25 nie znalazła się m.in. Wersow, która jest jedną z najpopularniejszych polskich influencerek. Z kolei dopiero na 81. miejsce trafiła Joanna Krupa, mimo że nie tylko może pochwalić się pokaźnym gronem instagramowych obserwatorów, ale też jako jurorka w "Top Model" regularnie występuje w telewizji.