Tomasz Jakubiak, znany kucharz i osobowość telewizyjna, zmarł 30 kwietnia 2025 roku. Przez długi czas zmagał się z chorobą nowotworową. We wrześniu Stopklatka zdecydowała się wykorzystać jego wizerunek w kampanii promującej programy rozrywkowo-kulinarne. Wywołało to kontrowersje i wzbudziło spore emocje wśród opinii publicznej. Jest oświadczenie stacji.
Od 8 września stacja Stopklatka rozpoczęła emisję programu "Jakubiak rozgryza", wykorzystując jego wizerunek w kampanii promocyjnej. Ta decyzja spotkała się z mieszanymi reakcjami. Wielu widzów poczuło się zaskoczonych i zniesmaczonych takim działaniem, zarzucając stacji brak taktu - tłumaczyli to faktem, że od śmierci znanego kucharza minęło zaledwie kilka miesięcy. Eksperci marketingowi w rozmowie z "Presserwisem" podkreślili, że promowanie zmarłego powinno być przeprowadzone z dużą wrażliwością i za zgodą bliskich, by nie sprowadzać jego osoby do roli narzędzia reklamowego. Jak zauważono, "kluczowe jest, by działania promocyjne miały charakter hołdu i odbywały się za zgodą bliskich, a nie sprowadzały wizerunku Tomasza Jakubiaka do narzędzia marketingu napędzającego oglądalność, a przez to wpływy z reklam". Więcej na ten temat przeczytasz w naszym artykule: Telewizja reklamuje się wizerunkiem Tomasza Jakubiaka. "Po prostu nie na miejscu".
Nadawca kanału Stopklatka, Grupa Kino Polska, postanowiła odnieść się do kontrowersji i wyjaśnił powody swojej decyzji, tłumacząc, że działania promocyjne miały na celu uhonorowanie Tomasza Jakubiaka, a nie wykorzystanie jego wizerunku w celach czysto marketingowych. "Decyzja o uwzględnieniu programu Tomasza Jakubiaka w kampanii, poświęconej pasmu podróżniczo-kulinarnemu, została podjęta z szacunkiem dla jego osoby i dorobku. Naszą intencją było uhonorowanie pasji i ogromnego talentu pana Tomasza. Tomasz Jakubiak był wybitnym kucharzem i charyzmatycznym prowadzącym, a program 'Jakubiak rozgryza' to wartościowa, inspirująca produkcja, która zasługuje na to, by dotrzeć do szerokiego grona widzów" - czytamy w oświadczeniu nadawcy opublikowanym na portalu Plejada.
Jarosław Bieniuk ma piękny dom z widokiem na morze. Kupił go jeszcze z Anną Przybylską
Polsat szuka głowy Pawła Golca z Golec uOrkiestry. Edyta Golec też ma z tym problem
Dancewicz szczerze o pieniądzach. "Żyłam za dziesięć złotych dziennie"
Zaśpiewa na sylwestrze TV Republika. Wiemy, z jakimi kosztami się to wiąże
Serowska już pichci Hakielowi ciasta, barszczyk i uszka? "Błagam"
Doda pokazała swoją kuchnię. Utrzymanie jej w czystości to prawdziwy koszmar
Przepiękna dekoracja na drzwiach Edyty Pazury. Efekt "wow" osiągniesz za grosze
To koniec Afryki, wracamy do "Azja Express". Oto prowadząca! "Tak, to prawda"
Socha w prostej stylizacji na premierze nowego filmu. Klasyczne połączenie