Choć ma zaledwie 18 lat, to na swoim koncie już trzy gigantyczne przeboje w Stanach Zjednoczonych i kilka rekordów, którymi pokonała m.in. Arianę Grande. Kim jest Olivia Rodrigo?
Rodrigo zaczęła karierę w show-biznesie zaledwie jako dwunastolatka. Jej pierwszą pracą było wystąpienie w kampanii reklamowej firmy Old Navy, a już rok później zadebiutowała w telewizyjnym show "Bizaardvark". Największa popularność jednak zdobyła za sprawą udziału w "High School Musical: The Musical: The Series", gdzie zagrała główną rolę u boku Joshuy Bassett.
W 2020 roku podpisała kontrakt z wytwórnią płytową i jeszcze tego samego roku wydała singiel "Driver's Licence", którym podbiła serca amerykańskich nastolatek. Podobnie jak Demi Lovato czy Miley Cyrus, użyła platformy Disney'a do rozpoczęcia muzycznej kariery. Jak na gwiazdę "pokolenia Z" przystało, jej piosenka "Driver's Licence" zdobyła popularność w dużej mierze za sprawą TikToka. Kampania, która stoi za młodą wokalistką jest tak duża, że singiel zadebiutował na pierwszym miejscu amerykańskiej listy przebojów Billboard. Piosenka pobiła rekord na Spotify odnośnie dziennej liczby odsłuchań piosenki nieświątecznej - 15,17 mln streamów na całym świecie.
Debiutancka płyta Rodrigo, "Sour", ukazała się w maju bieżącego roku i od tego czasu sprzedaje się jak świeże bułeczki. Młoda wokalistka cieszy się nie tylko sukcesem komercyjnym, ale i artystycznym - krytycy okrzyknęli ją "nową twarzą popu generacji Z". W ciągu zaledwie pierwszego tygodnia album zdobł 385 million odsłuchań na Spotify, pobijając rekord ustanowiony przez płytę Ariany Grande "Thank You, Next".
Muzycznie gwiazda czerpie z brzmienia Lorde, Taylor Swift, Paramore, Avril Lavigne czy Fiony Apple. Swoimi tekstami porusza kwestie dojrzewania i odnosi się do tekstów kultury, które zna z dzieciństwa - śpiewa zarówno o oglądaniu powtórek kultowego serialu "Glee", jak i zmagań z pierwszymi doświadczeniami miłosnymi.
Myślicie, że zrobi karierę również w Polsce?