9 stycznia Maciej Musiał zaskoczył fanów niebanalnym pomysłem na aukcję WOŚP. W mediach społecznościowych opublikował post, w którym zaprosił wszystkich chętnych do wylicytowania usługi, w ramach której popularny aktor oferuje posprzątanie domu. Atrakcyjności akcji dodało zaangażowanie w inicjatywę znanego duetu Kalwi&Remi i ich hitu "Explosion". Aktualnie aukcja 29-latka bije rekordy popularności w sieci, a stawka za usługę ciągle rośnie. Ewelina Salwuk-Marko, specjalistka od PR-u i kreacji wizerunku eksperta, w rozmowie z Plotkiem wyjaśniła, co tak właściwie zadecydowało o fenomenie aukcji. Padły słowa o odrobieniu lekcji.
Na chwilę obecną aukcja Musiała opiewa na kwotę ponad 100 tys. złotych, co sprawia, że jest jedną z najchętniej śledzonych ofert tego roku. Ewelina Salwuk-Marko zaznaczyła, że Maciej Musiał wpasował się w aktualne trendy. Choć według ekspertki sprzątanie mieszkań w ramach akcji WOŚP od lat cieszy się popularnością, aktor miał wynieść tę ideę na zupełnie nowy poziom. Zadziałała autentyczność. "Maciej pokazał, że naturalność i spontaniczność mogą przerodzić się w wiralowy fenomen. Jego zdjęcie z odkurzaczem i środkami czystości, połączone z nawiązaniem do hitu 'Explosion', błyskawicznie podbiło TikToka. Nie dlatego, że było idealnie zaplanowane, ale dlatego, że było autentyczne" - dostrzegła Salwuk-Marko w rozmowie z Plotkiem. Ekspertka zdradziła także, czym konkretnie Musiał zaskarbił sobie sympatię internautów. "Maciej stał się symbolem zaangażowania, które różni ludzie, a szczególnie pokolenie Z - uwielbia: prostego, szczerego, a przy tym kreatywnego" - skwitowała.
Ekspertka zauważyła, że z aukcji Musiała można wyciągnąć jedną lekcję na przyszłość. "W erze, gdzie każdy walczy o uwagę, prawdziwe emocje, humor i autentyczność wygrywają. Maciej przypomniał nam, że czasami wystarczy być sobą - luz, szczerość i odrobina szaleństwa mogą zdziałać więcej niż najbardziej dopracowana kampania" - wyjaśniła.
PRZECZYTAJ TEŻ: Mensah i Brzoska z rekordową aukcją dla WOŚP. Przebili sprzątającego Musiała
Salwuk-Marko dostrzegła także, że sukces Macieja Musiała i jego aukcji ma swoje źródło w tym, że nie skorzystał z "wyreżyserowanego PR-u". Jak twierdzi ekspertka, społeczność zrobiła to za aktora. "Influencerzy, nagrywając zabawne TikToki, reelsy na innych platformach, dodali akcji lekkości i wiralowego potencjału" - wytłumaczyła. Zadziałać miało także wykorzystanie znanego i ponadczasowego przeboju. "Znani influencerzy jak Typowa Mama, Mateusz Glen, Dominik Więcek - ale także inny twórcy w social mediach lawinowo nagrywają filmiki, nawiązujące do aukcji Macieja wykorzystując kawałek 'Explosion'. [...] W erze krótkich form video odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa może być kluczowym elementem sukcesu" - przyznała ekspertka. Swoją opinię na temat fenomenu aukcji skwitowała stwierdzeniem, że społeczność współtworząca konkretną historię (jak ta w przypadku Musiała) jest siłą nowoczesnego PR-u.