Z TVN napłynęły właśnie nowe wieści. Stacja podjęła decyzję dotyczącą dalszej koncesji Metro TV. Nadawca zrezygnował z naziemnej emisji kanału i w 2026 roku widzowie stracą możliwość oglądania ulubionej telewizji. Biuro prasowe TVN już skomentowało te doniesienia.
Jak donosi "Presserwis", za rok kanał Metro przestanie nadawać naziemnie, a tym samym zwolni się kolejne miejsce na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Koncesja naziemna Metra obowiązywać będzie jeszcze przez rok, do 28 grudnia 2025 roku. Jak podaje "Press", zgodnie z przepisami o wydanie licencji na kolejne dziesięć lat, nadawca musi wystąpić do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji najpóźniej rok przed wygaśnięciem obowiązującej, czyli do 28 grudnia 2024 roku. Spółka Green Content nie zdecydowała się przedłużyć koncesji naziemnej dla telewizji Metro. - Od 2026 roku Metro nie będzie kanałem naziemnym, ale będzie się nadal prężnie rozwijał w oparciu o inny model dystrybucji, tj. telewizję kablowo-satelitarną, IPTV czy platformy streamingowe - przekazało biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery w rozmowie z "Presserwisem".
Nadawca wyjaśnił już powody właśnie podjętej decyzji. "Jest to decyzja biznesowa, którą podjęliśmy w odpowiedzi na oczekiwania rynku, który przechodzi dziś transformację cyfrową oraz w związku ze zmieniającymi się potrzebami widzów, którzy poszukują różnych kanałów dostępu do naszej oferty. Nowy model dystrybucji Metra pozwoli zapewnić stacji odpowiedni zasięg, jednocześnie dając nam większe możliwości jej rozwoju w przyszłości" - wytłumaczył. "(...) Kanał zmieniał właściciela, a od 2018 roku był już częścią Warner Bros. Discovery. Niestety nigdy nie był priorytetem dla tej grupy medialnej" - dodała Barbara Bilińska, współtwórczyni kanału Zoom TV, a następnie kierowniczka Telewizji WP.
PRZECZYTAJ TEŻ: Joanna Kurska wskazała sylwestrowego czarnego konia. Mówi o "kopiowaniu pomysłów męża"
Kanał Metro był jednym z czterech, które w 2016 roku dołączyły do ósmego multipleksu naziemnej telewizji cyfrowej, obok Zoom TV, Telewizji WP i Nowej TV. Z danych Nielsen Media wynika, że w listopadzie 2024 roku Metro osiągnęło 0,19 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 0,25 proc. w grupie komercyjnej 16-59. Średnia dzienna widownia wyniosła 11,2 tys. osób, z czego 3,3 tys. oglądało kanał za pośrednictwem telewizji naziemnej.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Syn Kurzajewskiego nie pojawił się na ślubie ojca z Cichopek. Poznaliśmy kulisy
Tuż przed południem Kaczorowska i Pela spotkali się w sądzie. Tak się zachowywali
Finał rozprawy Kaczorowskiej i Peli. Prawniczka tancerki zabrała głos
Ekspertka przyjrzała się okładce z Nawrocką. Byłaby idealna, gdyby nie ten jeden szczegół
Napisał, że za jej karierą stoi "bogaty facet". Dziennikarka TVN nie wytrzymała
Nowe wieści ws. uwięzionych na Jamajce Żebrowskich. Nie jest dobrze
Ostra wymiana zdań między Muchą i Wojewódzkim. Poszło o ślub Kurzopków
Burza wokół Rymanowskiego trwa. Satyryczna grafika z jego udziałem podzieliła internautów
Hańcza wielokrotnie zdradzał żonę, ale to ten jeden romans wstrząsnął aktorskim światem PRL-u