Oglądając seriale w telewizji trudno nie zauważyć nachalnych reklam . Tegorocznym liderem product placementu jest TVN . Według danych instytutu Pentagon Research, które przytoczył "Dziennik Gazeta Prawna" , tylko w styczniu i lutym stacja zarobiła 466 tys. zł . TVP zarobiła o kilkadziesiąt tysięcy mniej, prawie 390 tys. zł, a Polsat zaledwie 160 tys. zł.
Przykłady reklam można mnożyć. Joanna Brodzik zawsze jeździ samochodami marki Suzuki, nieważne czy w "Magdzie M", czy w "Domu nad Rozlewiskiem" . R zecznik marki Łukasz Oster, tłumaczy, że chcą inwestować w serialowy product placement .
W tym roku nasza marka pojawi się na przykład w "Na dobre i na złe". Traktujemy lokowanie produktu jako uzupełnienie tradycyjnych form promocji. W naszym przypadku to się sprawdza.
Ministerstwo Kultury i Nauki chce unormować reklamowanie w serialach i filmach. Niektóre powstają tylko po to, aby reklamować w nich produkty.
Janus