AN: Od ponad 10 lat organizujesz galę Luksusowa Marka Roku, czy to znak że w Polsce są marki luksusowe?
MP: Luksusowa Marka Roku, to jedyna nagroda tego typu oraz jedyna taka statuetka wręczana luksusowym firmom, usługom i produktom premium na całym świecie. Podczas tych 10 lat wręczyliśmy setki statuetek. Każdego roku przedstawiciele nominowanych firm, marek czy produktów spotykają się, aby rozmawiać o rynku dobór luksusowych. Od zawsze wierzyłem, że w Polsce są marki luksusowe i dlatego stworzyłem platformę, która od 10 lat łączy przedstawicieli tych marek, dając im możliwość dialogu i dyskusji o trendach i rozwoju tego rynku. Produkty luksusowe budzą emocje: pożądania, podziwu, a nawet zazdrości. Jednak obecnie, w dobie globalizmu i rozwoju mass mediów, rozumienie luksusu nabiera nowego znaczenia. Dla jednych luksusem jest mieć samochód aby się nim przemieszczać, a dla innych jacht na Kanarach, a jeszcze dla innych ma pozamaterialne znaczenie.
Luksusem staje się czas wolny, który możemy spędzić w wartościowy sposób w gronie bliskich, personalizacja przedmiotów, czy herbata podana w pięknym kubku przywiezionym z podróży. Jednakże produkty luksusowe nadal są obiektem pożądania, gdyż przez to czujemy się wyjątkowo. A firmy dążą do tworzenia rzeczy pięknych, wyjątkowych i budzących pożądanie. Takie właśnie wyłaniamy raz w roku podczas gali Luksusowa Marka Roku.
AN: W tym roku poznaliśmy laureatów w następujących kategoriach: Super Luksusowa Marka Roku, Luksusowa Marka Roku oraz Twórców Polskiego Rynku Dóbr Luksusowych. Ponadto po raz pierwszy wyłonione zostały produkty w kategorii w specjalnej „Najwyższa Jakość Roku“. Jakimi kryteriami kierowało się jury wybierając laureatów tej kategorii?
MP: Tę specjalną nagrodę otrzymały firmy, produkty, usługi, które od lat osiągają najwyższą jakość i tym samym ustanawiają standardy jakości w Polsce i na świecie niezależnie od rynku i branży, w której działają. Bo przecież luksus to nic innego jak najwyższa jakość. Statuetkę w tej kategorii odebrali m.in: Gazeta.pl, Polsat Cafe, Everest Development, Opax, Ervigo PL, Wydawnictwo Bauer, Forbes.
Patrząc na luksusowe marki, które wyłoniło nasze jury warto wspomnieć o rodzinnej firmie Ankol Poland, która działa w branży lotniczej na rynku krajowym i międzynarodowym, która otrzymała statuetkę „Super Luksusowa Marka Roku 2019”, a także KGH Polska, Jubiler Agnieszka Celmer, Multiplanta, DreamGo Exclusive Travel i Hydro San. W gronie „Luksusowej Marki Roku 2019” znalazły się m.in.: EM Consulting Damian Bielaszewski, Planet Jump, Brodman, Musso Company by Monika Stolarska & Ewa Matyjaśkiewicz, Restauracja Stixx Bar & Grill, Pałac Warlity, Holiday Park& Resort, Jubiler Łyko, Hilton Seychelles, PGE Narodowy, Agencja Timing, Novak Designers.
Pokazuje to, że mamy w Polsce coraz więcej marek luksusowych, z których możemy być dumni i warto aby zauważył je świat.
AN: Gala Luksusowa Marka Roku, to nie tylko wydarzenie biznesowe, ale także i kulturalne. Każdego roku na Państwa Gości czekają liczne atrakcje. Co było w tym roku?
MP: Od 10 lat Goście przyjeżdżają do nas nie tylko na wydarzenie biznesowe, ale także na liczne atrakcje towarzyszące, np. sympozja, występy teatralne, koncerty, showroomy, degustacje czy targi luksusu. Bardzo się cieszę, że udało mi się stworzyć wydarzenie, które jest wyjątkową okazją do wymiany poglądów, ale także spragnionych występów teatralnych. Dlatego w tym roku nie zabrakło elementów kultury, którą zaprezentował krakowski Teatr Komedia ze spektaklem „Wpadki Miłosne”. W magiczny świat iluzji wprowadził Magik Marcus, a Krzysztof Drabik swoim pokazem barmańskim udowodnił, że żonglować można i kieliszkami od wina. Natalia Pujszo, Natalia Opyrchał, Agnieszka Wiechnik oraz Zespół Wokalnych Kameralistów Łódzkich z Opery w Łodzi zadbali o doznania muzyczne.
AN: Co dają targi luksusu dla firm, które się na nich wystawiają?
MP: Targi Luksusu poprzedzają galę i odbywają się przez cały dzień. W ciągu tego czasu przedstawiciele firm mogli oglądać luksusowe produkty, uczestniczyć w licznych spotkaniach biznesowych czy sympozjach i nawiązywać relacje biznesowe. Mamy już kilkadziesiąt przykładów tworzenia wspólnych projektów, czy współpracy naszych gości. I to właśnie mnie cieszy, pokazuje że platforma, którą stworzyłem działa i spełnia swoje założenia.
AN: Tegoroczna Gala Luksusowa Marka Roku była szczególna, bo jubileuszowa. Jesteś znany jako osoba, która ciągle coś tworzy i ma głowę pełną pomysłów. Zdradzisz nam czego możemy się spodziewać w ciągu kolejnych 10 lat?
MP: Przed nami 10- lecie Gali Osobowości i Sukcesy która odbędzie się w dniach 3-5 w Łochowie oraz niebawem rozpocznę zdjęcia do filmu, komedii o show biznesie! Oczywiście dalej będziemy wyłaniać perełki luksusowych marek, aby pokazać je światu, bo Polska ma się czym pochwalić.