Kilkudziesięciu młodych artystów z 28 krajów UE łączy siły w coverze "Friends Will Be Friends" Queen. Celem piosenki jest zmobilizowanie trzech milionów dotychczas niegłosujących osób do wzięcia udziału w wyborach europejskich 26 maja 2019 roku. W kampanię zaangażowało się 50 organizacji pozarządowych z 25 krajów, w tym niezależny politycznie proeuropejski sojusz Alliance4Europe.
Głównym elementem kampanii jest trzyminutowy teledysk z coverem piosenki Queen „Friends Will Be Friends” z udziałem 30 artystów z 28 krajów. Obok muzyków, w materiale pojawią się również mieszkańcy wszystkich krajów Unii Europejskiej, którzy wspólnie wyrażą poparcie dla proeuropejskiego przesłania kampanii. Uczestniczący w projekcie wykonawcy to m.in. niemiecka wokalistka soulowo-funkowa Oceana, piosenkarz Virgul z Portugalii oraz szwedzka alt-rockowa grupa Normandie. Polskę reprezentuje Marcin Sójka. Artyści angażują się w kampanię nie tylko muzycznie, ale także wyrażają swoje poparcie dla idei ogólnoeuropejskiej przyjaźni w naładowanych emocjami wideo-komentarzach, którymi aktywnie dzielą się ze swoimi europejskimi fanami i sympatykami.
#vote4friendship jest inicjatywą skierowaną w szczególności do młodych Europejczyków, do których trudno jest dotrzeć za pomocą tradycyjnych kampanii, co powoduje, że łatwiej jest nimi manipulować poprzez ukierunkowaną dezinformację rozpowszechnianą w mediach cyfrowych. Kampania bazuje na sile dialogu i oparta jest na cyfrowych elementach i formatach, które mogą być aktywnie udostępniane w ramach społeczeństwa obywatelskiego.
W projekt zaangażowało się szerokie grono europejskich influencerów i wybitnych multiplikatorów,w tym Ulrich Wickert, Christopher Clark, TimothyGarton Ash, Agneiszka Holland i Nick Stern oraz organizacje takie jak Fundacja Poczty Niemieckiej, Fundacja BMW im. Herberta Quandta, ARB, CoInvest, Pulse of Europe, Front Europejski i The Good Lobby. Wszystkich łączy wspólny interes we wzmocnieniu koncepcji europejskiej w krajach Unii z perspektywy kulturowej, gospodarczej i życia codziennego. Wszystkie treści dotyczące kampanii, materiały i komentarze wideo można więc pobrać ze strony internetowej vote4friendship.eu i udostępnić na kanałach i platformach mediów społecznościowych.
Ponad połowa obywateli UE nie korzysta z przysługującego im prawa do głosowania w wyborach europejskich. W ostatnich wyborach do Parlamentu Europejskiego frekwencja wyborcza w całej Europie wyniosła 43,09 procent.
Milcząc, miliony obywateli UE, którzy chętnie żyją w zjednoczonej Europie i codziennie czerpią z tego korzyści, otwierają drzwi radykalnej mniejszości, która chce zagrozić Europie, jaką znamy – mówi Sonja Stuchtey (47 l.), inicjatorka i dyrektor zarządzająca Alliance4Europe.
Alliance4Europe to założona w listopadzie 2018 roku organizacja pozarządowa, która sprzeciwia się temu zjawisku, prowadząc ogólnoeuropejską, multimedialną kampanię #vote4friendship ("głos dla przyjaźni"). Celem tej inicjatywy jest zachęcenie dotychczas niegłosujących Europejczyków w wieku 18-35 lat do przerwania wyborczego milczenia i zmotywowanie co najmniej trzech milionów z nich do oddania głosu.
Polityczny apel Jeżowskiej na koncercie Polsatu. Uderzyła w Nawrockiego na wizji
Brzoska wraca do konfliktu z Metą. Gigant może zapłacić olbrzymie kary
Chajzer komentuje aferę zębową. Mówi o złamaniu tajemnicy lekarskiej. "Ja tylko przestrzegam ludzi"
Maciej ze "Ślubu od pierwszego wejrzenia" przemówił po finale. Mocny wpis zniknął po kilku minutach
Sidney Polak przemówił po zakończeniu współpracy z T.Love. Mówi o szoku
Kwaśniewska i Badach opuszczają Polskę na święta. Wiadomo, jakie mają plany
Marina pokazała za dużo przy dekorowaniu pierniczków? Spójrzcie na ten lukrowy napis
Kucharz prezydenta ujawnił ulubione danie Nawrockiego. "Kocha wszystko, co związane z..."
Rzadko można ich spotkać. Tak Pawlicki i Więdłocha wyglądali po opuszczeniu studia TVN