• Link został skopiowany

Ekipa Friza otrzymała pismo od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. "Jest to problematyczne"

Serwis "Press" poinformował o wysłaniu pisma od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do Ekipy Friza. Youtuberzy muszą udostępnić urzędnikom wszystkie swoje umowy.
Ekipa Friza
fot. screen - Instagram @frizoluszek

Jak podaje "Press" EkipaFriza i największe sieci partnerskie w Polsce miały otrzymać pisma od Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. UOKiK chce przyjrzeć się ich umowom i zbadać rynek, a następnie wprowadzić konkretne regulacje. Influencerzy już zaczęli transparentnie oznaczać współprace.

Zobacz wideo Wardęga oskarża Wersow o próby tuszowania dowodów w sprawie plagiatu

Więcej ciekawych artykułów na stronie głównej Gazeta.pl

UKOiK poprosił influencerów o wysłanie umów

Sam UOKiK nie wie, jak zabrać się za reklamy i współpracę influencerów. Ten rynek jest wciąż niezbadany, dlatego urzędnicy postanowili zasięgnąć wiedzy u największych twórców. Między innymi Ekipa Friza ma im wysłać na płycie CD wszystkie umowy, jakie zawarła, działając w sieci. 

UKOiK sam nie do końca wie, czego chce, jakich oczekuje umów, a do tego mamy je wysłać zgrane na płytę CD, co jest problematyczne, bo nikt w firmie nie ma nagrywarki - "Press" przywołuje wypowiedź przedstawiciela jednej z sieci reklamowych.

Influencerzy zaczęli transparentnie oznaczać współprace

Pismo od UKOiK udowadnia, że urzędnicy poważnie zainteresowali się pracą influencerów. Informując o podjęciu działań, zaznaczali, że twórcy internetowi nie są transparentni. Ostatnio możemy zaobserwować, że coraz więcej gwiazd i influencerów (między innymi Wersow) oznaczają swoje posty sponsorowane tagiem "współpraca".

Wersow zaczęła oznaczać współprace
Wersow zaczęła oznaczać współpracescreen https://www.instagram.com/wersow/

UKOiK przeprowadzi badania rynku influencerów

Influencerzy nie poniosą żadnych konsekwencji, pod warunkiem, że wszystkie umowy były zawierane w odpowiedni sposób. Na ten moment trwa jedynie badanie rynku. UKOiK ma zamiar zebrać jak najwięcej informacji, by później wprowadzić dodatkowe regulacje dotyczące reklam w internecie. 

Więcej o: