• Link został skopiowany

UOKiK ukarał Dodę, Rozenek i Chajzera. Muszą zapłacić niemal pół miliona. "Działają nieuczciwie"

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył surowe kary finansowe na kolejnych celebrytów. Doda, Małgorzata Rozenek i Filip Chajzer będą musieli zapłacić łącznie niemal pół miliona złotych.
Doda; Małgorzata Rozenek
KAPIF.pl / KAPIF.pl

Jakiś czas temu przepisy dotyczące reklam i lokowania produktów w sieci zostały zaostrzone. Niestety, nie wszyscy zastosowali się do nowych wytycznych UOKiK. W tym gronie znaleźli się także celebryci tacy jak Doda, Małgorzata Rozenek i Filip Chajzer. Teraz gwiazdy będą musiały ponieść poważne konsekwencje.

Zobacz wideo Małgorzata Rozenek i Radosław Majdan w emocjach. Henio daje swój pierwszy koncert

Doda, Filip Chajzer i Małgorzata Rozenek ukarani przez UOKiK

W czasach, kiedy influencer stał się jednym z najbardziej pożądanych zawodów, a na internetowych reklamach i lokowaniu produktów można zarobić krocie, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił uregulować przepisy obejmujące reklamę w sieci. W 2021 roku UOKiK wziął pod lupę działania polskich twórców internetowych i od tamtej pory zdążył ukarać już kilku celebrytów. Kary finansowe zapłacili między innymi Maffashion czy Marcin Dubiel. Teraz prezes instytucji Tomasz Chróstny przekazał, że ukarane zostały kolejne gwiazdy. Tym razem padło na Dodę, Małgorzatę Rozenek i Filipa Chajzera, którzy według urzędników nie oznaczali treści reklamowych jednoznacznie.

Celebryci zapłacą prawie pół miliona. "Działają nieuczciwie"

Kary nałożone przez UOKiK na Dodę, Małgorzatę Rozenek i Filipa Chajzera są ogromne. Jak poinformował Tomasz Chróstny, największą kwotę musi zapłacić żona Radosława Majdana. Nieprawidłowe oznaczenie współpracy będzie ją kosztowało ponad 220 tysięcy złotych. Na Dorotę Rabczewską z kolei została nałożona kara w wysokości 191 523 złotych. Najmniej zapłacić musi Filip Chajzer, jego nadużycia wyceniono na "zaledwie" 80 tysięcy złotych. "Twórcy, którzy nie oznaczają treści sponsorowanych w sposób jednoznaczny, czytelny i zrozumiały, działają nieuczciwie - wprowadzają w błąd, ukrywając komercyjny charakter publikowanych materiałów. Zaburza to także konkurencję pomiędzy influencerami działającymi uczciwie i wpływa na wizerunek całej branży" - przekazał w oficjalnym komunikacie prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. ZOBACZ TEŻ: UOKiK wzięło się za posty gwiazd. Chajzer odniósł się do oskarżeń. "Dowiedziałem się w trakcie śniadania"

Więcej o: