• Link został skopiowany

Wstrząsające nagranie z implozji Titana. Tak zareagowała żona CEO OceanGate, który zginął w wyprawie

Wendy Rush, żona Stocktona Rusha - dyrektora generalnego OceanGate - znów znalazła się w centrum uwagi mediów. W sieci pojawiło się nagranie z jej udziałem.
Wendy Rush
Dramatyczne nagranie sprzed implozji 'Titana'. Żona CEO OceanGate usłyszała huk. Fot. YouTube/BBC News

Titan to nazwa łodzi podwodnej, która miała umożliwić bezpieczną wyprawę do wraku legendarnego Titanica. Tragiczna w skutkach ekspedycja została zorganizowana przez firmę OceanGate w 2023 roku. Na pokładzie znalazło się pięciu uczestników, pasjonatów eksploracji głębin, którzy zginęli w wyniku implozji na głębokości około czterech kilometrów. Wśród ofiar byli założyciel OceanGate Stockton Rush oraz pasażerowie: Hamish Harding, Shahzada Dawood, Suleman Dawood i Paul-Henri Nargeolet. Po dwóch latach od katastrofy BBC udostępniło przerażające nagranie, na którym uchwycono odgłos implozji. 

Zobacz wideo Szczątki łodzi Titan, która zatonęła przy Titanicu

Żona CEO OceanGate na wstrząsającym nagraniu. Tak zareagowała 

Portal BBC poinformował, że Amerykańska Straż Wybrzeża dotarła do nagrania pochodzącego z jednostki wspierającej misję podwodną, na którym zarejestrowano moment odgłosu implozji. W kadrze widać Wendy Rush, żonę Stocktona Rusha - współzałożyciela i prezesa OceanGate, która nadzorowała komputer umożliwiający komunikację tekstową z Titanem. Kobieta z wyraźnym niepokojem nasłuchiwała tajemniczego huku. Nieświadoma tragedii zwróciła się do członków załogi z pytaniem: "Co to był za dźwięk?". Po chwili Rush otrzymała powiadomienie od łodzi podwodnej, informujące o zrzuceniu dwóch ciężarków, przez co prawdopodobnie uznała, że wszystko jest w porządku. W rzeczywistości wiadomość wysłano na chwilę przed katastrofą. 

Titan rozpadał się dużo wcześniej? Na jaw wychodzą nowe fakty 

Z opublikowanego przez BBC materiału dowiadujemy się, że łódź podwodna Titan nigdy nie przeszła niezależnej oceny bezpieczeństwa. Obawy wzbudzał materiał, z którego wykonano jej kadłub - było to włókno węglowe. Kompozyt ten, jak wiadomo, ma tendencję do rozwarstwiania się pod wpływem ogromnego ciśnienia. Amerykańska Straż Wybrzeża (USCG) podejrzewa, że proces ten mógł się rozpocząć już rok przed katastrofą, podczas 80. zanurzenia Titana. Pasażerowie rejsu mieli zgłaszać wtedy poważne problemy, którym towarzyszył głośny, niepokojący dźwięk. "Rozwarstwienie podczas 80. nurkowania było początkiem końca. Każdy, kto wsiadł na pokład Titana po tym incydencie, ryzykował życie" - przekazała Katie Williams z USCG. 

Więcej o: