Ponad siedem lat temu na świat przyszła pierwsza córka Lewandowskich, czyli Klara. Cztery lata temu z kolei urodziła się Laura i to również w maju. Ostatnie urodziny dzieci znanego duetu były jak zwykle hucznie świętowane. Na zdjęciach z imprezy widać wspaniałą więź między dziewczynkami a rodzicami. W jednym z niedawnych instagramowych postów piłkarza możemy zauważyć, jak Lewandowscy zajmują się córkami w inne dni niż ich święta.
Duet sportowców oczywiście zachęca córki do aktywności fizycznej, ale nie jest to ich jedyna wspólna pasja. Lewandowscy dbają o edukację Klary i Laury, przypominając im, jak ważne jest czytanie, co w dobie smartfonów ma szczególne znaczenie. Małżeństwo dołączyło do akcji #TataTeżCzyta, które zachęca mężczyzn do sięgania po książki. Według statystyk po lekturę sięgają gównie panie - (50 procent czytelników), i zauważalnie mniej panów (36 proc) - podają organizatorzy akcji #TataTeżCzyta. Już rok temu zauważono ten problem. "Ubiegłoroczna edycja kampanii #TataTeżCzyta oraz wyniki najnowszych badań potwierdzają potrzebę i słuszność kampanii proczytelniczych kierowanych do mężczyzn. Dlatego po raz kolejny podejmujemy to wyzwanie. Treści naszej broszury nie tracą na aktualności. Warto sprawdzić, jak łatwo jest zacząć czytać, a przede wszystkim – jak zacząć czytać z dzieckiem" - tak o koncepcji mówiła Maria Deskur, czyli prezeska Fundacji Powszechnego Czytania oraz współautorka poradnika Supermoc Książek #TataTeżCzyta. Sam Robert Lewandowski jest za tym, aby czytać córkom, co pokazuje wspomniany post. Razem z żoną czytają Klarze i Laurze w ich estetycznym pokoju. Możemy zauważyć, że na brak lektur nie mogą narzekać. Zdjęcie Lewandowskich, którzy spędzają czas z córkami na czytaniu książek znajdziecie w naszej galerii.
We wspomnianym poście trenerka poleciła książkę "Jak działa sport", w której tworzenie została zaangażowana. "Dzięki połączeniu teorii i praktyki chcemy zachęcić najmłodszych do ruchu i pokazać, że aktywność fizyczna może być dobrą zabawą i pomysłem na wspólny czas. Czy to ważne? Bardzo. Chociaż wydaje się, że dzieci są cały czas w ruchu, ich aktywność spada, a sprawność fizyczna maleje" - zaznaczyła. Lewandowska wspomniała również o tym, jakie znaczenie ma to, kiedy to ojcowie czytają dzieciom.
Niestety, podobnie jest z regularnym czytaniem dzieciom przez ojców. A przecież to świetna okazja do spędzenia wspólnego czasu, ciekawych rozmów o opiniach dzieci i budowania więzi. W naszej rodzinie to stały punkt każdego wieczoru. Może to właśnie nasza książka zachęci was i zapoczątkuje wasz codzienny rytuał, który wasze dzieci polubią?
- pisała.
Akcji towarzyszy broszura Supermoc książek: #TataTeżCzyta edycja 2024. Jest bezpłatna, dostępna w wersji e-booka do pobrania na: www.TataTezCzyta.pl, a także w wersji drukowanej (od 15 maja), w wybranych księgarniach, bibliotekach publicznych, przedszkolach, instytucjach kultury i firmach.
Czytanie jest dla mózgu tym, czym sport dla ciała. Dlatego powinno być promowane jako zdrowa forma spędzania czasu, atrakcyjna i uprawiana niezależnie od płci. Każdy regularnie czytający rodzic czy opiekun to fundament przyszłości dziecka. Czytanie rozwija, poszerza horyzonty, uwalnia potencjał – a tym samym, daje wolność! Tato, Wujku, Bracie, Dziadku – pamiętajcie o tym!
To dla mnie niezwykła radość, że po raz kolejny możemy jako firma być partnerem akcji Fundacji Powszechnego Czytania. Zaangażowanie w istotne społecznie projekty jest wpisane w DNA LoveBrands Group. Zajmując się zawodowo doradztwem komunikacyjnym doskonale wiemy, jak ważne jest czytanie. Słowa mają wielką moc, którą warto wykorzystywać w szczytnym celu, dlatego jak co roku, użyjemy ich do tego by jeszcze więcej osób usłyszało o tej niezwykłej akcji
– mówi prezes LoveBrands Group, Dorota Bieniek. Kampanię dofinansowano z programu UE Kreatywna Europa oraz ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.