Więcej artykułów ze świata show-biznesu znajdziesz na Gazeta.pl
Od kilku tygodni trwa proces, który Johnny Depp wytoczył byłej żonie. Aktor pozwał Amber Heard o zniesławienie w związku z tym, że w felietonie dla "Washington Post" z 2018 roku stwierdziła, że była ofiarą przemocy domowej. Depp, składając zeznania, zdradził, że po raz pierwszy może wyjawić "swoją prawdę". Utrzymuje, że to Heard znęcała się nad nim zarówno fizycznie, jak i psychicznie. 4 maja zeznawać zaczęła jego była żona, która przez łzy opowiadała o przemocy, której miała doświadczać w małżeństwie.
Mimo medialnego szumu i drastycznych szczegółów z życia byłych małżonków, Depp może liczyć na wsparcie prestiżowej marki Dior. W pierwszym kwartale 2022 roku sprzedaż produktów reklamowanych przez aktora poszybowała w górę.
Johnny Depp ma za sobą armię fanów, którzy trwają przy nim od wybuchu skandalu. Wróćmy zatem do 2018 roku, kiedy dziennikarz "The Sun", Dan Wotton, opublikował artykuł, w którym wskazał, że gwiazda "Piratów z Karaibów" miała dopuszczać się przemocy wobec Amber Heard. Kobieta później potwierdziła doniesienia dziennikarza, który nazwał Deppa "damskim bokserem".
Aktor wytoczył proces zarówno byłej żonie, jak i tabloidowi, który ostatecznie przegrał w 2020 roku. Sąd uznał bowiem, że użyte w "The Sun" określenie jest odpowiednie, bowiem aktorka udowodniła, że została pobita przez byłego partnera, przyznając jednocześnie, że sama nie pozostawała mu dłużna. Jak podawał Daily Mail, po wyroku od Deppa odwrócili się Disney oraz Warner Bros. Aktor stracił szansę na występ w "Fantastycznych zwierzętach 3" oraz szóstej odsłonie "Piratów z Karaibów". Mimo skandalu jedna z marek nie zerwała kontraktu z aktorem - Dior.
W 2015 roku Johnny Depp został pierwszym w historii marki Dior ambasadorem zapachu wody kolońskiej. Reklamy Dior Sauvage z aktorem w roli głównej można było zobaczyć na całym świecie. Po przegranym procesie reklama nie została wycofana. Jak podał The Guardian w artykule z 2020 roku, fani programu "The Great British Bake Off" byli zaskoczeni, gdy w przerwie finałowego odcinka, zaledwie kilka tygodni po wyroku, zobaczyli promującego wodę kolońską Deppa.
Otrzymaliśmy w sumie 11 skarg dotyczących tej reklamy, przy czym skarżący uważają, że Johnny Depp nie powinien występować w niej ze względu na szczegóły dotyczące jego niedawnej sprawy sądowej - mówił w rozmowie z The Guardian rzecznik Urzędu ds. Standarów Reklamy w Wielkiej Brytanii.
Od czasu wyemitowania reklamy fani Deppa, używając hashtagu #Justiceforjohnnydepp, zamieszczali w mediach społecznościowych wiadomości z poparciem dla aktora. Mało tego, postanowili głębiej sięgnąć do kieszeni i kupowali produkt Diora sygnowany nazwiskiem Deppa. To nasiliło się w ciągu ostatnich tygodni, gdy oczy całego świata ponownie zostały zwrócone na Johnny'ego Deppa i Amber Heard. Na TikToku fani aktora masowo publikują nagrania z wodą kolońską Dior Sauvage, którą kupili, aby wesprzeć idola i podziękować marce.
Z kolei na Twitterze popularność zyskuje hashtag #ThankYouDior. Oto przykładowe wpisy, które pojawiły się na początku maja 2022 r.
To smutne, kiedy musisz bojkotować rzeczy, które kochasz, ponieważ ludzie chcą osądzać, zanim poznają fakty. Przynajmniej mogę być na zawsze wdzięczny Diorowi.
Wysłałam dziś e-mail do Diora, aby podziękować im za to, że stoją po stronie Johnny'ego Deppa. Zawsze byłam przy nim i bojkotowałam "Harry'ego Pottera", Warner Brothers i Disneya - czytamy.
Johnny Depp od kilku tygodni próbuje udowodnić w sądzie, że nigdy nie uderzył byłej żony, a wręcz sam jest ofiarą przemocy. Czy Dior nie zerwał kontraktu, wierząc w jego niewinność? Jak podaje portal Independent, chodzi o zgoła inną kwestię. Marka ponoć dostrzegła, że kontrowersje napędzają sprzedaż.
Po oskarżeniach Heard o przemoc domową i niefortunnej sprawie Deppa o zniesławienie przeciwko "The Sun", kiedy sędzia Andrew Nicol powiedział, że oskarżeni udowodnili, że ich zarzuty przeciwko Deppowi są "zasadniczo prawdziwe", Dior nie tylko kontynuował współpracę z Deppem, ale także stworzył nowe reklamy. Czy Dior został odwołany? Czy zapach Sauvage został wycofany z rynku? Nie. Sprzedaż zapachu wzrosła - czytamy.
Portal Fashion Biznes opublikował dane, które wskazują na to, że Dior w pierwszym kwartale tego roku faktycznie odnotował wzrost sprzedaży. Jak czytamy, w sektorze perfumeryjnym i kosmetycznym przychody LVMH, czyli koncernu, do którego należy Dior, wzrosły organicznie o 17 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2021 roku.
Christian Dior zyskał udział w rynku dzięki zapachom Sauvage, Miss Dior i J’Adore oraz produktom do makijażu - brzmi analiza.
Zapach sygnowany nazwiskiem Deppa znajduje się więc na liście najbardziej pożądanych produktów Diora w tym roku.
Zdjęcia z procesu o zniesławienie przeciwko Amber Heard zobaczysz w galerii na górze strony.