Super Bowl 2019 to zdecydowanie najważniejszy show sportowy w USA. Najważniejszy i najdroższy. Emisja 30 sekund reklamy kosztuje tutaj 5 milionów dolarów. W reklamach pojawiają się największe gwiazdy muzyki i filmu. W tym roku wystąpili m.in. Harrison Ford, Charlie Sheen, Adam Levine czy Christina Applegate.
W czasie Super Bowl, czyli finału ligi futbolu amerykańskiego, reklamują się przede wszystkim sponsorzy meczu, ale i najpotężniejsze marki na świecie. Fani premierowo mogą również obejrzeć zwiastuny filmów i seriali (np. "Avengers - Endgame" czy "Opowieści podręcznej"). Reklamy i koncert gwiazdy (w tym roku zaśpiewali m.in. Maroon 5 i nie obyło się bez skandalu) to najważniejsze elementy wieczoru - prócz samych finałów rozgrywek. A jakie reklamy były w tym roku zdecydowanie najlepsze?
Naszym faworytem jest reklama zwykłych pieluszek Pampers. Występują w niej młodzi ojcowie - Adam Levine i John Legend, którzy przewijają swoje pociechy. Śpiewająco, przy wtórze innych ojców z maluchami w nosidłach, zmieniają "śmierdzące pieluchy". A na sam koniec pojawia się jeszcze Chrissy Teigen (żona Johna Legenda), która pyta, czy takie śpiewy muszą towarzyszyć każdemu przewijaniu dziecka. Niby tylko minuta reklamy, ale za to jaka przyjemna!
Alexa, czyli inteligentny system Amazon zarządzany głosem, też postanowił się wypromować. Reklama trwająca półtorej minuty pokazuje takie gwiazdy, jak Harrison Ford (i jego inteligentny pies) oraz Forest Whitaker. Zobaczcie, co może pójść nie tak, kiedy Alexa zrozumie psie szczekanie, albo nie do końca pojmie intencje użytkownika:
Planters, czyli zwykłe orzeszki, przypominają lekko zapomnianą (i zgasłą) gwiazdę. Charlie Sheen - bo o nim mowa - widocznie dla gaży z reklamy postarał się o przepustkę z odwyku. Powiedział aż jedno zdanie i być może na planie zdjęciowym spotkał się też z Alexem Rodriguezem (widać go na samym końcu nagrania) - amerykańskim baseballistą.
W jednej z reklam pojawiła się Sarah Jessica Parker z uwielbianego "Seksu w Wielkim Mieście". Razem z nią jest też Jeff Bridges. Na przekór zwyczajom Amerykanów oboje zamawiają piwo Stella Artois (choć Jeff Bridges wymawia jego nazwę w stu procentach po amerykańsku - piwo zaś jest belgijskie). Reklama do wybitnych zdecydowanie nie należy, ale miło zobaczyć Parker ponownie w stylu "Seksu...":
Jason Bateman jako wyspecjalizowany operator aparatury obsługującej dźwig osobowy (czyli po ludzku - windziarz) z piekła rodem. Sympatycznie, inteligentnie i całkiem świeżo:
Reklama Olay i Sarah Michelle Gellar w głównej roli - to musiał być horror. Gellar znana jest przede wszystkim z horrorów (jeśli ona gra, to wiadomo, że przeżyje do końca filmu), zaś Olay postanowił wykorzystać tę konwencję. Ale czy rzeczywiście bez kremu na zmarszczki aktorka będzie wyglądała jak z filmu grozy?
Jest i Christina Applegate rozsądzająca spór między czekoladowymi kulkami M&M's. Urocza jak zawsze:
A oto Steve Carell jako fan Pepsi, a obok niego: Cardi B i Lil Jon.
Doritos w tym roku poprosił o zareklamowanie ich chrupków Backstreet Boys. W spocie wystąpił też Chance the Rapper:
Ale Super Bowl 2019 to nie tylko gwiazdy, ale również zwykłe - naprawdę dobre - reklamy.
A tak wygląda bez wątpienia najdroższa reklama tegorocznego Super Bowl (prawie 4 minuty!!). Nie oznacza to wcale, że jest najlepsza. Ale na pewno jest na bogato.