Grupa Stonewall, organizator parad, warsztatów i paneli dyskusyjnych promujących równość, powtórzyła znaną z 2019 roku formę promocji kolejnej edycji festiwalu Poznań Pride Week. Specjalnie na tę okazję z pomocą aktorów z tamtejszego Teatru Polskiego nagrała "Doniesienia" - czterominutowy filmik parodiujący dziennikarzy TVP (głównie Danutę Holecką) i zamieszczane przez stacje homofobiczne materiały prasowe.
Hola Danecka powraca, aby ostrzec Polskę przed kolejną edycją Poznań Pride Week! - ironizują realizatorzy, zapraszając widzów do oglądania spotu.
Zamieszczony w sieci filmik spotkał się z dużą aprobatą internautów.
Forma przedstawienia przez organizatorów Poznań Pride Week 2021 homofobicznych treści królujących w Telewizji Polskiej jest zabawna, ale samo uświadomienie sobie, że takie nagłówki rzeczywiście nagminnie pojawiają się na antenie - już nie. Wrzucona na platformę YouTube parodia idealnie obrazuje skalę problemu nierespektujących równości mediów.
W materiale użyto prawdziwych cytatów z reportaży TVP. Informacje na paskach to autentyczne nagłówki prawicowych portali informacyjnych - zastrzega na wstępie realizator filmu.
Na nagraniu wcielająca się w Danutę Holecką aktorka (Joanna Drozda) z oburzeniem zapowiada kolejny materiał "dzielnych" reporterów o "zagrażającym ludzkości" Marszu Równości, który już za kilka tygodni ma odbyć się w Poznaniu.
Prowokują, profanują, obrażają, a później chcą zostać bezkarni, używając jak pałki hasła "tolerancja". To nie pierwszy raz, kiedy środowisko LGBT robi wszystko, by uderzyć w to, co dla Polaków święte. Jak w tym roku będzie wyglądał festiwal rzekomej równości? O tym opowie nasz wspaniały i dzielny reporter - obwieszcza dziennikarka.
Słowa parodiowanej Holeckiej okraszone są widocznymi na ekranie informacyjnymi paskami, których treść jest jeszcze bardziej bulwersująca niż główna wypowiedź prezenterki.
Inwazja pedofilii z LGBT na Polskę to fakt - czytamy.
W dalszej części materiału widzimy przebranego za księdza mężczyznę, który w rozmowie z udającym reportera TVP aktorem doradza Polakom, jak "zwalczać homoseksualizm".
Jak bronić się przed homo terrorem? - podjudza wykreowany na potrzeby spotu reporter.
Jak? Leczyć! To jest zaburzenie, proszę pana, to trzeba leczyć. Geje to jest najbardziej rozpustna grupa społeczna - manifestuje "duchowny".
Skąd pomysł na taką formę promocji planowanego na 26 czerwca - 4 lipca świątecznego tygodnia środowisk LGBT+ w Poznaniu? Organizatorzy tłumaczą:
W tym roku postanowiliśmy powtórzyć formułę spotu z 2019 r. Pierwsze "Doniesienia" spotkały się z fantastycznym przyjęciem. Ponieważ w ostatnim roku Telewizja Polska osiągnęła nowe rekordy szczucia na osoby LGBT+, materiału do parodiowania nie brakowało. Wystarczyło obejrzeć reportaże "Wiadomości" z okresu kampanii prezydenckiej, a scenariusz napisał się sam. Dla nas to przede wszystkim sposób na odreagowanie nagonki na społeczność LGBT+, która trwa już od dobrych kilku lat - czytamy wypowiedź Mateusza Sulwińskiego z Grupy Stonewall na portalu wirtualnemedia.pl.
Realizatorzy Poznań Pride Week 2021 utworzyli w sieci zbiórkę pieniędzy, która pomoże pokryć część kosztów związanych z organizacją wydarzeń wchodzących w skład corocznego święta społeczności LGBT+. Link do zrzutki znajdziecie TUTAJ.