Maffashion mocno o podatku od reklamy: Niech zabiorą TVP z tych 2 miliardów! Głos zabrała też Barbara Kurdej-Szatan

Strajk mediów poruszył opinią publiczną. Gwiazdy na swoich profilach społecznościowych wyraziły zaniepokojenie dotyczące rządowych planów wprowadzenia podatku od reklamy. Maffashion i Barbara Kurdej-Szatan wyjaśniły internautom dlaczego pomysł rządu uderza w wolność i niezależność mediów.

Rząd planuje wprowadzenie podatku od reklamy dla mediów. Kolejne obciążenia firm medialnych mogą przyczynić się do upadku części prasy w Polsce. Nowy podatek ma dotyczyć mediów tradycyjnych, portali internetowych oraz firm, które oferują zewnętrzne nośniki reklam. W ramach protestu większość mediów przestała nadawać treści swoimi kanałami. W środę odbiorcy Gazety.pl i Plotka zamiast artykułów zobaczyli czarną planszę z napisem "Media bez wyboru". Podobny komunikat i czarny ekran pojawił się także na antenie komercyjnych stacji – TVN i Polsat, a także wielu innych mediów. Gwiazdy również dołączyły się do protestu i wyraziły w mediach społecznościowych swoje zaniepokojenie sytuacją mediów w Polsce.

Maffashion pokazała zdjecia w bieliźnie bez retuszu. 'Super, że nie zakłamujesz tego, jak ciało wygląda po ciąży' (zdjęcie ilustracyjne)Maffashion pokazała zdjecia w bieliźnie bez retuszu. "Super, że nie zakłamujesz tego, jak ciało wygląda po ciąży"

Maffashion i Barbara Kurdej-Szatan o strajku mediów. Wytłumaczyły internautom czemu wolność prasy jest zagrożona

Wpisy na swoich instagramowych profilach zamieściły między innymi Hanna Lis, Maffashion i Paulina Krupińska. Ta ostatnia podkreśliła, że protest serwujący ludziom dzień bez prasy jest konieczny, ponieważ zagrożona jest wolność mediów:

Dziś wszyscy przekonamy się, jak wygląda Polska bez wolnych mediów. Tak drastyczna akcja jest konieczna, bo bez wolnych mediów nie ma wolnego wyboru, a bez wolnego wyboru nie ma wolności – napisała Krupińska na Instagramie
 

Pod jej postem pojawiły się dziesiątki komentarzy, a niektórzy internauci nie byli w stanie zrozumieć, w jaki sposób podatek od reklamy miałby wpłynąć na wolność mediów:

Niestety, coś takiego jak wolne media nie istnieje na poziomie tak dużym, jak jest obecnie serwowany nam świat. Dużo firm ma jakieś interes w tym, by niekiedy prawda wygląda inaczej... - napisał jeden z internautów pod postem Krupińskiej
Zobacz wideo Paulina Krupińska na nartach

Z wyjaśnieniami pospieszyła mu Barbara Kurdej-Szatan, która podkreśliła, że wejście w życie nowego rządowego projektu negatywnie wpłynie na pluralizm mediów w Polsce. Niezależne i komercyjne stacje zaczną mieć problemy z utrzymaniem się, co ostatecznie doprowadzi do ich upadku. Jedynym medium na rynku zostanie nadawca publiczny, którego działalność – w przeciwieństwie do prasy komercyjnej – finansowana jest z podatków:

Ale możesz czytać wszystko, co chcesz i masz ten wybór. Każdy, kto używa mózgu, sam zdecyduje, co mu się podoba, a co nie. Gdy się to skończy, poczytasz wyłącznie to, co poda ci tylko jedna strona – powiedziała Barbara Kurdej-Szatan

Kwestie związane z nowym podatkiem wytłumaczyła także Maffashion. Niektórzy z jej obserwujących nie rozumieli, na czym polega problem:

Dlaczego światowe giganty mają nie płacić podatków od zarobków u nas? Każdy Polak i Polka, przedsiębiorca – płaci – napisał z jeden z internautów na profilu Maffashion
 

Infuencerka podkreśliła, że media komercyjne funkcjonują w sposób legalny, czyli płacą podatki, a kolejne finansowe obciążenia mogą być gwoździem do trumny prasy:

Przecież płacą podatki! To nie jest tak, że nie płacą i nie płacili podatków nigdy. LoL. Mają płacić kolejne
Płacą, a teraz mają płacić kolejne pule pod pretekstem "na służbę zdrowia". Niech zabiorą TVP z tych 2 miliardów na pomoc służbie zdrowia! Podatki płacimy wszyscy, serio! – odpowiedziała obserwującemu Julia Kuczyńska

Czym jest protest Czym jest protest "Media bez wyboru"? Co oznacza dla widza? Wyjaśniamy, o co walczymy i o co chodzi

Na stronie Gazety.pl można się zapoznać z Listem otwartym do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych, podpisany przez największe media w Polsce.

Więcej o: