Ekipa Friza notuje kolejne sukcesy. Zaczęło się od zasięgów na YouTube, potem był rynek gier komputerowych i szał wiązany z lodami. Stali się już fenomenem nie tylko na YT, ale też w świcie marketingu. Każda działalność, jaką zainicjują, staje się prawdziwym hitem.
Ekipa Friza poinformowała na swojej stronie w sieci, że przychody ze sprzedaży płyty "Ekipa - Sezon 3" w samej tylko przedsprzedaży wyniosły 2,2 mln złotych netto. Przychód ze sprzedaży fizycznej płyty to blisko 1,5 mln zł. Do tego należy dodać dochody z teledysków zamieszczonych na kanale Ekipy oraz przychody ze Spotify.
Przychody ze sprzedaży „EKIPA - SEZON 3" w preorderze wyniosły 2 202 241,92 złotych netto (2 708 757,56 brutto), w tym przychód ze sprzedaży fizycznej wersji płyty 1 424 249, 30 zł; teledyski z kanału EKIPA - 351 623,62 zł (stan na maj 2021). 161 369 zł netto ze Spotify (dane szacunkowe) oraz 265 000 zł netto - od sponsorów.
Jak zaznacza Ekipa w komunikacie, przychody, które upublicznili, nie uwzględniają premiery płyty i pochodzą jedynie z przedsprzedaży.
"Sezon 3" to fonograficzny debiut członków EKIPY, czyli najpopularniejszych obecnie youtuberów i influencerów w Polsce. Wspomniany album zawiera 13 utworów, wersja deluxe - 16. Za produkcję większości kawałków odpowiada Donatan, który jest producentem wykonawczym projektu. Na płycie gościnnie wystąpili Qry z kolektywu chillwagon, Roksana Węgiel (Roxie), B.R.O oraz Jacuś.
Płyta youtuberów to połączenie popu, współczesnego R&B czy UK hardcore. Frazy Ekipy wpadają w ucho, a rytmy są bardzo nośne, stąd jej duża popularność. Niemałe znaczenie ma też marketing płyty.
Krążek jest dostępny w trzech wersjach. Wersja deluxe została wyceniona na 39.99 złotych, wersja kolekcjonerska na 79.99 złotych. Natomiast trzecia i najdroższa wersja, Deluxe BOX Premium, kosztuje aż 420 złotych. Zawiera ona puszysty kapelusz typu buckethat, neonowe okulary, bawełnianą bandanę Ekipy, nerkę z pinem oraz bilet na wydarzenie z wyjątkowym koncertem, umożliwiający spotkanie się z członkami Ekipy i ich przyjaciółmi.
Utwór „3KIPA" osiągnął 66 906 760 wyświetleń w serwisie YouTube i 10 580 828 odtworzeń na platformie Spotify. Kawałek „ZAEBYSCIE" to 18 672 142 wyświetleń w YouTube i 4 733 541 odtworzeń w Spotify. Kolejno - „CHILL" uzyskał 22 219 168 wyświetleń w serwisie YouTube i 5 382 249 odtworzeń w Spotify, natomiast „ZYGZAK" - 26 003 178 w YouTube i 6 198 307 w Spotify.
Najnowszy teledysk z płyty, "Napad na bank", opublikowany zaledwie w sobotę już okazał się wielkim hitem. W godzinę od premiery wideo do singla odtworzono pół miliona razy. W tej chwili liczba odsłon wynosi blisko 3,6 miliona i dalej rośnie!
Ekipa informuje przy okazji, że niebawem rozpocznie się ich trasa koncertowa. Pierwszy z koncertów zorganizowany zostanie na początku sierpnia dla osób posiadających specjalny bilet, który został dołączony do przedsprzedaży.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!