Friz z Ekipy Friza jest jedną z bardziej popularnych osób w polskim internecie. Na kanale YouTube ma już ponad cztery miliony subskrybentów, a magazyn "Forbes" wymienia go w gronie najbardziej wpływowych Polaków w sieci. W ostatnim czasie Friz razem z firmą Koral wypuścił limitowaną edycję lodów z logiem Ekipy. Te szybko się wyprzedały, ale fani wciąż nimi handlują. Sprzedają po nich papierki za "skromną" sumę wartości... kawalerki na obrzeżach Warszawy. Niech to wybrzmi - papierki po lodach w cenie kawalerki w stolicy kraju. Okazuje się jednak, że to pikuś przy całkowitej wartości Ekipy.
Jak donosi portal wirtualnemedia.pl, fundusz JR Holding wycenia prawie 12 proc. posiadanych akcji spółki Ekipa Holding, za którą stoi jako Friz, na 17,22 mln zł. Daje to kapitalizację firmy w wysokości...143,8 mln zł. Inwestycja w Ekipę przez JR Holding to część realizacji listu intencyjnego zawartego w listopadzie 2020 roku. Firmy ustaliły wówczas, że w zamian za pakiet akcji Ekipy wehikuł Januarego Ciszewskiego pomoże jej na rynku warszawskiej giełdy "poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia". W grudniu Ekipa Holding rozpoczęła negocjacje ze studiem All In! Games dotyczące współpracy przy przygotowaniu i wydaniu gry wideo, a na początku lutego podpisała umowę z T-Bull, tworzącym gry mobilne. A do tego dochodzą pozostałe kontrakty, w tym ten z firmą lodów Koral.
Przypomnijmy, że kiedy lody o smaku cytrynowym i truskawkowym z logiem Ekipy pojawiły się w sklepach, wyprzedały się na pniu - do tego stopnia, że w sieci zaczął się handel... papierkami po nich. Jak przyznał dla Wirtualnych Mediów Piotr Gąsiorowski - dyrektor marketingu firmy:
Lody Ekipy sprzedają się co najmniej 300 proc. lepiej niż jakiekolwiek wcześniejsze nowości produktowe w przeszło 40-letniej historii tej firmy.
Pojawienie się na rynku sprzedaży lodów Ekipy związane jest ogromną marketingową machiną w postaci reklam w telewizji (również w programie "Dance, Dance, Dance") i przestrzeni publicznej (billboardy, ciężarówki). Ekipa planuje również podbić polski rynek muzyczny. Już w czerwcu ma ukazać się jej płyta "3 SEZON", która ma spore szanse, aby co najmniej powtórzyć sukces lodów Ekipy. Oczekiwania są duże - budżet na promocje projektu ma wynosić nawet... 1,5 miliona złotych.