Więcej przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl
Grudzień za pasem, a to oznacza, że marki rozpoczynają świąteczne kampanie. Na półkach sklepowych nie brakuje najróżniejszych kalendarzy adwentowych. Włosomaniaczki zainteresowały się tym, który jest promowany przez najpopularniejsze influencerki.
Natalia Perwińska postanowiła odpakować kalendarz jeszcze przed rozpoczęciem adwentu. Jednym z prezentów była odżywka do włosów, którą na nieszczęście użytkowniczki postanowił przegryźć pies. Tiktokerka zauważyła, że z opakowania odkleja się naklejka. Natalia pod spodem ujrzała skład, który z ciekawości postanowiła przeczytać.
Opakowanie produktu pochodziło z żelu do rąk. Natalia Perwińska zastanawiała się, czy była to próba pozbycia się opakowań po gorzej sprzedającym się produkcie innej marki. Pozostali użytkownicy przypomnieli tiktokerce, że polityka Only Bio działa w zgodzie z planetą, dlatego recykling nie powinien być zaskoczeniem. Firma przerabia opakowania, które z powodów czysto estetycznych nie mogły być dopuszczone do sprzedaży.
Już kiedyś była taka akcja i firma wypowiadała się, że wykorzystują nadmiar opakowań, zmieniając jedynie naklejki, aby nie marnować.
To jest recykling, tylko w innej formie. Po co zużywać więcej energii do przerobienia opakowania, jak można je okleić nową etykietą? - zauważają słusznie komentujący.
W tym wypadku wykorzystano czyste, nigdy nieużywane opakowania przeznaczone do żelu antybakteryjnego, do sprzedaży innego produktu. Firma nie zrobiła żadnego błędu, jak próbowała sugerować tiktokerka, tylko działała zgodnie z przyjętą, proekologiczną praktyką, która jak widać po komentarzach internautów, jest doceniana i słuszna.
Taka forma recyklingu jest częstą praktyką wielu firm. Wystarczy, że przeprowadzono odpowiednie badania stabilności masy kosmetycznej, a sama tuba została dobrze wykorzystana. Recykling to nie tylko przerabianie starych rzeczy na nowe, ale i wtórne wykorzystywanie gotowych produktów. Samo Only Bio na InstaStories wydało oświadczenie, w którym potwierdzili, że starają się nie produkować nadmiernej ilości plastiku.