Friz ma problemy? Ekspert od marketingu wylicza straty inwestorów Ekipy. "Bańka pękła. To nie zabawa w basenie z kulkami"

Jeszcze dwa miesiące temu kapitał firmy Ekipy Friza robił ogromne wrażenie, działalność popularnej w sieci grupy influencerów została bowiem wyceniona na ponad 140 milionów złotych. Dobra passa nadal trwa? Ekspert od marketingu ostrzega: kto uwierzył, teraz liczy straty.

Biją rekordy popularności na YouTubie i w social mediach. Sprzedają płyty, odzież, mają kontrakty z producentami lodów oraz z siecią parków rozrywki Energylandia, dzięki czemu zarabiają krocie. Na podstawie wyliczeń magazynu "Forbes" Friz i jego "drużyna zaprzyjaźnionych influencerów" znaleźli się na liście najbardziej wpływowych Polaków w sieci i nie mogą narzekać na finanse. 

Jacek Gadzinowski, znany w przestrzeni wirtualnej jako Jack Gadovsky youtuber i (według informacji zamieszczonych na platformie LinkedIn) marketingowiec z dwudziestoletnim doświadczeniem, przeanalizował sytuację finansową spółki Ekipy Friza, która od kilku miesięcy prężnie działa na giełdzie. Specjalista nie ma dobrych wieści dla inwestorów. Zauważył niepokojącą tendencję i wytknął Frizowi błędy.

Jego majątek stopniał o 50 procent - grzmi na LinkedIn.
Zobacz wideo Friz - najpopularniejszy youtuber w Polsce i w... Europie?

Ekspert od marketingu uderza w Ekipę Friza. "Sukces raz dany, nie jest wieczny"

Pękła "bańka" związana z Frizem i Ekipą? Spółka BBI zanurkowała z ponad 19 do 9,84 złotych za akcję. Kto uwierzył w wizję Friza, dzisiaj liczy straty - jego majątek stopniał o 50 proc.! Wartość spółki spadła o około 45 milionów złotych - czytamy w szeroko komentowanym w mediach wpisie Gadzinowskiego na platformie LinkedIn.

Specjalista od "strategicznego podejścia do marketingu i sprzedaży" alarmuje, że błędy Friza (słabo rozwinięta polityka informacyjna oraz opieszałość przy podejmowaniu najważniejszych decyzji) wpływają negatywnie na kondycję firmy i obniżają zasoby finansowe Ekipy. Gadovsky skrytykował biznesowych doradców grupy youtuberów.

Panowie doradcy się pogubili, wejście w giełdę wiąże się z obowiązkami informacyjnymi, szacunkiem do akcjonariuszy i uważnym budowaniem wizerunku. To już nie zabawa w basenie z kulkami. Twórcy z Ekipa S.A, za wcześnie na odcinanie kuponów, bo widownia tak szybko może się odwrócić, że algorytm YouTube wyrzuci was poza margines. Wystarczy zobaczyć case takich Abstra i co dzieje się z nimi obecnie - zaapelował i nawiązał do słabych zasięgów królujących kiedyś w sieci członków Abstrachuje.

Pasjonujący się kulturystyką Jacek Gadzinowski, którego profil na Instagramie obserwuje ponad 80 tysięcy użytkowników tej aplikacji, radzi młodszym kolegom z branży:

Mniej kosmicznych ambicji, a więcej pracy u podstaw. Sukces raz dany nie jest wieczny. Powtórzy to każda była gwiazda estrady, sportu czy dziennikarstwa. Mniej słuchajcie pochlebców z mediów społecznościowych, którzy chcą łapać modne tematy. Więc panowie z Ekipy i okolic, warto zatrzymać się na chwilę i przemyśleć zmiany, bo zderzycie się szybko i brutalnie ze ścianą tzw. rynku, który was wyjaśni.

Tymczasem Karol Wiśniewski, główny założyciel Ekipy, opublikował w sieci relację ze spotkań z osobami poszkodowanymi w wyniku panujących na południu Polski powodzi. Młody influencer chwali się, że podarował im 50 tysięcy złotych. Hojny gest? Oferowanie pomocy jest zawsze godne pochwały, więc bijemy brawo, ale jednocześnie zauważamy, że Friz jednak nie może narzekać na finanse.

 
Więcej o:
Copyright © Agora SA