Wokalista i muzyk, którego na samym Facebooku obserwuje ponad 60 tysięcy fanów. Przy okazji także pianista i producent muzyczny, który najlepiej czuje się w klimatach pop, rock i electro. Karierę solową rozpoczął w 2010 roku, ale prawdziwy sukces przyniosła mu dopiero wydana w kwietniu 2014 roku debiutancka płyta. Krążek stał się numerem 1 wśród bestsellerów sieci Empik, zaledwie w ciągu jednego dnia przedsprzedaży.
Fot. KAPiF
Patryk Kumór swoją muzyczną drogę rozpoczął już w dzieciństwie. Kilka lat później zaczął angażować się w coraz poważniejsze projekty muzyczne i nawiązał współpracę z producentem Adamem Kamińskim, który pomógł mu nagrać pierwsze single. W 2013 roku dostał się do półfinału polsatowskiego programu "Must Be the Music. Tylko muzyka". Rok później został także finalistą konkursu Sopot TOPtrendy 2014. Dzisiaj współpracuje z najlepszymi muzykami i ma rzeszę oddanych fanów.
Fot. KAPiF
Kumór to najprawdziwszy człowiek orkiestra. Jest nie tylko aktywny w mediach społecznościowych, ale także niezwykle przedsiębiorczy. Oprócz koncertowania podejmował się m.in. komponowania muzyki do wielu filmów reklamowych i dokumentalnych. Ponadto muzyk ma nawet swój własny sklep, w którym sprzedawane są ubrania sygnowane przez niego.
Tak naprawdę Roksana Pindor. Ta czerwonowłosa, rozśpiewana 19-latka to prawdziwe odkrycie polskiego internetu. Liczby, którymi można ją opisać, są naprawdę znaczące - na Facebooku Saszan ma 131 tysięcy fanów, na Instagramie obserwuje ją 47 tysięcy osób, a na Twitterze śledzą ją 72 tysiące internautów. Do tego jeszcze, oczywiście, konto w serwisie YouTube, od którego wszystko się zaczęło. Na nowe klipy Roksany czeka tam ponad 45 tysięcy osób.
Fot. KAPiF
Jakie wyglądały początki młodej piosenkarki?
WBF
Dzisiaj nastolatka nie wykonuje już tylko coverów znanych utworów. Na swoim koncie ma własne utwory z hitowym singlem "Świat Jest Nasz" na czele. Na początku 2014 roku Saszan podpisała kontrakt z wytwórnią My Music i jest w trakcie nagrywania swojej debiutanckiej płyty. Jak sama mówi, stara się po prostu robić swoje i spełniać marzenia.
Najbardziej znany jako twórca kanału rozrywkowego o tematyce poznawczo-reklamowej AdBuster, chociaż z pasją tworzy i promuje także inne kanały. Na Facebooku śledzi go ponad 400 tysięcy fanów, ale ta liczba blednie przy 750 tysiącach obserwujących Hoffmana na YouTube'ie.
Screen z Instagram.com/adbunio
Marek Hoffman zasłynął demaskowaniem reklam, czyli testowaniem produktów i sprawdzaniem, ile są naprawdę warte. Filmy ze swoimi analizami wrzucał potem na YouTube i dzięki temu zyskał ogromną popularność. Jak sam mówi, nie boi się ani producentów, ani wielkich firm, bo nikogo nie oczernia, tylko pokazuje prawdę. Jak wpadł na pomysł stworzenia takiego programu?
Screen z Instagram.com/adbunio
Działalność Hoffmana szybko została zauważona - w 2012 roku został polskim laureatem nagrody za najlepszy pomysł na nowy kanał. Zaczął też brać udział w prestiżowych szkoleniach i ekskluzywnych testach nowych funkcji serwisu YouTube. Prowadził także cykle wykładów i warsztatów. Swój kanał traktuje jako pracę, bo realizowanie materiałów na AdBustera pochłania bardzo dużo czasu.
Magdalena Kostyszyn prowadzi bloga Venila Kostis i zajmuje się jednym z najpopularniejszych polskich fanpage'y. Ch*jowa Pani Domu to bardzo popularny profil na Facebooku, który umożliwia dzielenie się zdjęciami różnych wpadek domowych. Profil lubi ponad 200 tysięcy fanów, którzy chętnie przesyłają fotografie upamiętniające swoje porażki.
Screen z Facebook.com/Ch*jowaPaniDomu
Kiedy profil podbił serca internautów, jego autorka, wraz z Michałem Góreckim, postanowiła handlować koszulkami z logo ChPD. 10 zł ze sprzedaży każdej z nich przekazuje na budowę hospicjum dla dzieci w Łodzi. Sam sklep traktuje jednak z przymrużeniem oka.
Screen z Instagram.com/venilakostis
Kostyszyn prowadzi też własną agencję PR. Twierdzi, że gdyby nie była blogerką z pewnością znalazłaby inną przestrzeń do prezentowania swoich tekstów, np. w ciekawym magazynie. Autorka bloga Venila Kostis ostrożnie dobiera współpracowników i decyduje się tylko na te propozycje, które pasują do profilu jej strony.
Screen z Instagram.com/venilakostis
Paulina Lis postanowiła konkurować z męskimi ekipami zamieszczającymi w sieci komediowe gagi i udowodnić wszystkim, że dziewczyny także potrafią rozbawić internautów. Sądząc po 24 tysiącach fanów profilu Lisie Piekło na Facebooku i... ponad 70 tysiącach obserwujących Paulinę na YouTube, plan się powiódł.
Screen z Instagram.com/lisiepieklo
Autorka Lisiego Piekła założyła swój kanał w serwisie YouTube w grudniu 2012 roku. Od tamtej pory każda jej produkcja jest wyświetlana przynajmniej kilkaset tysięcy razy. Paulina była także jedną z pierwszych autorek wideo, którym serwis YouTube pozwolił korzystać z profesjonalnego studia i sprzętu w Londynie.
Screen z YouTube.com/user/LisiePieklo
Lis wykorzystuje w filmikach swój talent komediowy i w zabawny sposób udziela fanom rad, których na pewno nie usłyszą od kogoś innego. I tak oto z zamieszczonych przez nią dzieł dowiemy się, jak kreatywnie poskładać pranie, umalować się na kacu czy jak pokroić chleb... łyżką.
Humor Pauliny Lis doceniła także komediowa grupa Abstrachuje.tv, która zaprosiła autorkę Lisiego Piekła do współpracy.
Autorka popularnego vloga WobecObiektywu. Jak sama mówi, filmy nagrywa przede wszystkim dla siebie, bo sprawia jej to przyjemność. W internecie działa od 2012 roku i już zdążyła zebrać pokaźne grono fanów. Na YouTube'ie subskrybuje ją ponad 170 tysięcy internautów, a na Facebooku jej konto śledzi przeszło 80 tysięcy osób.
Screen z Youtube.com/user/wobecobiektywu
Rezolutna 19-latka pochodzi z Zielonej Góry. Nie boi się kamery, a do pracy najbardziej motywuje ją zainteresowanie widzów.
Screen z Youtube.com/user/wobecobiektywu
Olga Konieczyńska w swoich produkcjach dzieli się swoimi przemyśleniami i ironicznie komentuje otaczającą ją rzeczywistość. Zanim zaczęła prowadzić WobecObiektywu i odnosić pierwsze internetowe sukcesy, publikowała w sieci amatorskie filmiki.
18-letnia krakowianka jest podobno entuzjastką podróży, która marzy o życiu w latach 50. Przede wszystkim jest jednak autorką poczytnego bloga Raspberry And Red, vlogerką i jedną z najbardziej angażujących fanów blogerek modowych. Oficjalne konto Weroniki Załazińskiej na Facebooku lubi ponad 80 tysięcy osób, profil na Instagramie śledzi przeszło 40 tysięcy internautów, a jej kanał na YouTube'ie subskrybuje ponad 95 tysięcy fanów. Te liczby naprawdę robią wrażenie.
Screen z Instagram.com/weronikazalazinska
Zjawiskową brunetkę już dawno dostrzegły prestiżowe media. Redaktorzy magazynu "Teen Vogue" wielokrotnie chwalili jej stylizacje, a brytyjskie wydanie magazynu "Elle" umieściło Weronikę Załazińską na liście 10 najciekawszych zjawisk w modowej blogosferze.
Screen z Facebook.com/raspberryandred
Jak zaczęła się jej przygoda z internetem? Jak pisze autorka Raspberry And Red, podczas ferii zimowych w 2009 roku bardzo się nudziła i dla zabicia czasu przeglądała różne strony internetowe.
Jedna z najpopularniejszych blogerek propagujących zdrowy styl życia i autorka bloga Być Idealną. Mimo że nie jest ani trenerem, ani dietetykiem udało jej się stać autorytetem i inspiracją dla wielu kobiet. Motywacyjny fanpage bloga lubi ponad 450 tysięcy zwolenników aktywnego życia, a konto na Instagramie śledzi przeszło 13 tysięcy internautów.
Screen z Instagram.com/bycidealna
Paulina Kruszec ma 24 lata i pochodzi z Krakowa. Bloga prowadzi od kwietnia 2012 roku, ale zdrowym trybem życia na poważnie zaczęła się interesować kilka lat temu. Z fanami dzieli się przepisami, wyzwaniami i propozycjami treningów. Sama uwielbia żyć aktywnie - trenuje na siłowni, biega, jeździ na rowerze, rolkach, uprawia boks i fitness.
Screen z Instagram.com/bycidealna
Blog wiele razy był polecany przez media i specjalistyczne magazyny. Sama autorka też chętnie współpracuje z różnymi portalami i dzieli się swoim doświadczeniem. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu fanów w kolejce do Kruszec ustawiły się także prestiżowe firmy produkujące m.in. żywność czy kosmetyki. Autorka postanowiła zrobić coś jeszcze dla internautów - stworzyła miniblog z inspiracjami, na którym zamieszcza wiele motywujących zdjęć i gifów.
Screen z Instagram.com/bycidealna
Właściwie można go opisać dwoma słowami: bloger i biegacz. Jest jednym z najbardziej zapalonych propagatorów tego sportu w Polsce, ultramaratończykiem i przy okazji ambitnym przedsiębiorcą. Brał udział w przeróżnych projektach związanych z darmowymi treningami i był redaktorem naczelnym serwisu TreningBiegacza.pl. Teraz prowadzi motywującego bloga TrenerBiegania.pl, który odwiedzają setki tysięcy użytkowników.
Screen z Facebook.com/TrenerBiegania
Jak sam wspomina na swoim blogu, zrezygnował ze świetnej pracy, studiów i postanowił poświęcić się bieganiu. Później otworzył własną firmę i został profesjonalnym trenerem.
Screen z Instagram.com/mateuszjasinskibieganie
Dzisiaj jest autorytetem w tej dziedzinie. Jego kalendarz treningowy jest bardzo napięty, a media często zapraszają go do współpracy i proszą o opinię. Jasiński prowadzi także bloga w serwisie NaTemat.pl. Twierdzi, że do biegania zainspirował go tak naprawdę wujek Andrzej Magier.