• Link został skopiowany

Są gwiazdami kina i telewizji, ale prawdziwe pieniądze zarabiają gdzie indziej. Rusin sprzedaje kosmetyki, a Prokop...

Firma kosmetyczna Jessiki Alby jest warta miliard dolarów. Przykładów gwiazd kina czy muzyki odnoszących sukcesy w swojej branży, które oprócz tego mają smykałkę do biznesu, jest dużo więcej. Polskie gwiazdy też na tym polu radzą sobie całkiem nieźle. Wiedzieliście, że Michał Milowicz ma swoją firmę deweloperska? I to wcale nie jest największe zaskoczenie.
Szymon Hołownia, Marcin Prokop Szymon Hołownia, Marcin Prokop WBF/Cezary Piwowarski

Marcin Prokop

Prezenter i dziennikarz w 2012 roku razem z bratem Sebastianem założył Agencję Mówców Power Speech. Firma oferuje szkolenia z zakresu doskonalenia wystąpień publicznych. Według informacji "Faktu", wykłady trwają od 1-4 godzin, a koszt uczestnictwa to 150 złotych. Wśród ekspertów agencji na jej stronie internetowej widnieją takie nazwiska jak Dorota Wellman, Szymon Hołownia, Krzysztof Hołowczyc czy Jarosław Kuźniar.

 

Dorota Wellman, Dorota Wellman, Szymon HołowniaScreen z Powerspeech.pl

Jarosław Kuźniar Jarosław Kuźniar WBF/Marek Kudelski

Jarosław Kuźniar

Inny prowadzący "Dzień Dobry TVN" również zarabia pieniądze poza telewizją. Kuźniar założył portal Goforworld.com, który działa także jako biuro podróży. Dziennikarz organizuje kameralne wyjazdy oferując podróżnym wyprawę z osobami dobrze znającymi dany rejon, tak, by nie była to zwykła wycieczka turystyczna. Sam w nich zresztą uczestniczy - z tego powodu zniknął w ostatnich tygodniach z ekranów.

Kinga Rusin Kinga Rusin WBF/Facebook.com/patandrub

Kinga Rusin

Prywatne biznesy to demona gwiazd TVN. Kinga Rusin sprzedaje kosmetyki naturalne "Pat&Rub". Produkty sygnowane nazwiskiem dziennikarki można dostać w sprzedaży online oraz w popularnej sieci drogerii. Za szampon do włosów od Kingi Rusin zapłaciły ok. 50 złotych, krem do twarzy do wydatek rzędu 150 złotych. Jak na kosmetyki naturalne, ceny raczej standardowe. 

Jessica Alba Jessica Alba Honest

Jessica Alba

To spore zaskoczenie. Mało kto wie, że Jessica Alba dzięki swoim inwestycjom jest bardzo bogata, przynajmniej na papierze. Kilka lat temu założyła sklep internetowy Honest.com, który oferuje nietoksyczne produkty dla niemowląt. Teraz firma pozyskała od tzw. funduszy venture capital aż 70 mln dolarów i chce wejść na giełdę! Według analityków wartość firmy sięga prawie 1 mld dolarów, a tegoroczne przychody są trzykrotnie wyższe niż w 2013 roku. A to oznacza, że na swoich inwestycjach zarabia znacznie więcej niż na swoich filmach.

Jessica Simpson

Od lat nie nagrała żadnego przeboju, ale to zupełnie nie szkodzi. Piosenkarka i aktorka Jessica Simpson zarabia większość swoich pieniędzy poza sceną. Jej, powstała w 2006 roku, firma Jessica Simpson Collection to prawdziwa maszynka do zarabiania pieniędzy. Produkuje ubrania, biżuterię, torebki, buty, okulary i wiele innych akcesoriów. Jessica Simpson Collection jest obecna w 650 sklepach w USA, zwłaszcza w tych najlepszych, czyli Macy's czy Lord & Taylor. W 2010 roku firma zarobiła 750 mln dolarów i była najlepiej sprzedającą się marką stworzoną przez gwiazdę. Ale to i tak mało, szacuje się, że w tym roku Jessica Simpson Collection zarobi ponad 1 miliard dolarów! Tak na osłodę: ma jeszcze linię kosmetyków, która ma w swojej ofercie aż 12 zapachów.

Maja Bohosiewicz Maja Bohosiewicz Instagram.com/majabohosiewicz

Maja Bohosiewicz

Aktorka od 2015 roku prowadzi kwiaciarnię "Flower Store". Cecha charakterystyczna? Bukiety sprzedawane w pudełkach.  Najtańszy z nich (10 białych róż) kosztuje 100 złotych, najdroższy - 40 róż w trzech dostępnych kolorach - 300 złotych.

Sonia Bohosiewicz Sonia Bohosiewicz Facebook.com/SushiBuP

Sonia Bohosiewicz

Starsza siostra Mai Bohosiewicz również nie zajmuje się tylko aktorstwem. Od 2010 roku prowadzi restaurację z kuchnią japońską Sushibu.

Dr. Dre

Największa niespodzianka w naszym przeglądzie gwiazd. Światowej sławy producent muzyczny i ceniony raper Dr.Dre założył kilka lat temu firmę produkującą słuchawki i głośniki. I to był strzał w dziesiątkę! Firma Beats Audio zyskała uznanie na całym świecie, a w maju tego roku została kupiona za 3 mld dolarów przez Apple. To największa transakcja w historii Apple'a! Dr. Dre został tym samym pierwszym raperem miliarderem.

Justin Timberlake

Historia jak z filmu! Justin Timberlake, który zagrał w filmie "The Social Network" Sean Parkera, twórcę MySpace, w rzeczywistości zainwestował w ten serwis. Ale zanim to zrobił, miał kilka innych udanych transakcji. W 2010 roku wziął udział w 2-milionowej rundzie finansowania startupu o nazwie Stipple. Zainwestował także w Dekko, aplikację na iPhone'a, która ma wyświetlać informacje o wszystkim, co zobaczymy przez jego obiektyw. A teraz jest współwłaścicielem MySpace i odpowiada za strategię firmy. Piosenkarz posiada również własną linię odzieżową William Rast, zainwestował w markę alkoholi Sauza 901 oraz jest właścicielem restauracji Southern Hospitality BBQ.

Anna Jagodzińska Anna Jagodzińska Facebook.com/ThinkLoveJuices

Anna Jagodzińska

Zarobione w modelingu pieniądze Jagodzińska zainwestowała w wegańską restaurację Think Love Juices. Lokal znajduje się w Warszawie. Ceny dań głównym wahają się od 30 do 40 złotych.

Marek Kondrat Marek Kondrat Marekkondratinfo.pl/Facebook.com/KondratWinaWybrane

Marek Kondrat

Kondrat Wina Wybrane - tak nazywa się firma prowadzona przez  Marka Kondrata. Wina sygnowane nazwiskiem aktora można kupić w siedmiu miastach Polski: Krakowie, Warszawie, Wrocławiu, Gliwicach, Przemyślu, Katowicach i Bydgoszczy.

"#LOVE" - kolekcja mebli Omeny Mensah Mat. Prasowe

Omena Mensah

Na początku roku wystartowała firma pogodynki Ammadora oferująca ekskluzywne meble wykonywane na zamówienie. Ceny łózek zaczynają się od 9 tys. i sięgają nawet 19 tys. złotych. Najtaniej można kupić pufę, której ceny wahają się od 600 do 1 800 zł.

 

Omenaa MensahMat. Prasowe

Omenaa MensahMat. Prasowe

Michał Milowicz Michał Milowicz MAREK KUDELSKI

Michał Milowicz

Michał Milowicz przyznał, że zawód aktora jest niepewny, dlatego zdecydował się założyć firmę deweloperską Milowicz Development.

Teraz prowadzimy nieustanną walkę, ale kiedy zaczynaliśmy było dobrze, bo to był 2007 rok. Niestety, później przyszedł kryzys i nastał bardzo niekorzystny czas dla deweloperów. Apanaże jakiekolwiek z tego tytułu dopiero będą wtedy, kiedy wszystko się uda. Ale nie poddajemy się, cały czas walczymy, bo choć konkurencja jest wielka, to już część deweloperów samoistnie odpadła po tym kryzysie. My jeszcze walczymy, nie poddaliśmy się i jako optymista myślę, że damy radę. Wszystko na to wskazuje ? mówi Michał Milowicz w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Lifestyle.
Więcej o: