• Link został skopiowany

Jak to jest być gwiazdą w świecie owładniętym obsesją social-media? Kirsten Dunst wystąpiła w filmie, który daje do myślenia

"Może chcecie porozmawiać? Zapytać mnie o coś?" - pyta Dunst fanki, a one odpowiadają: "Mogłabyś mnie otagować?". Najnowszy film Matthew Frosta porusza tematykę potrzeby wrzucania do sieci swoich zdjęć i czekania na "polubienia". Gdy jest ich za mało, użytkownicy wpadają w przygnębienie. Gdy liczba "like'ów" jest wysoka - w euforię.

Grająca główną rolę w opublikowanym właśnie przez "Vs. Magazine" filmie "Aspirational" Kirsten Dunst spotyka dwie nastoletnie fanki, które najpierw robią sobie z nią zdjęcia, a potem jak zahipnotyzowane zaczynają wpatrywać się w ekrany telefonów, czekając na reakcję znajomych na opublikowane selfie z gwiazdą.

Może chcecie porozmawiać? Zapytać mnie o coś? - pyta skonsternowana aktorka.
Mogłabyś mnie otagować? - dziewczynom nie trzeba już do pełni szczęścia nic więcej.

Po chwili niezręcznej ciszy dziewczyny odjeżdżają w świetnych humorach, w które wprawiają je kolejne polubienia na Facebooku.

Następnym razem, gdy będziesz sobie robić selfie z ulubioną gwiazdą, pomyśl - te dziewczyny tego nie zrobiły - czytamy w opisie filmu, który możecie obejrzeć poniżej.

ASPIRATIONAL from Matthew Frost on Vimeo .

Obsesja "selfie" i uzależnienie od "polubień" to wkrótce mogą być nowe choroby ludzi żyjących w świecie social media. Takie nastawienie do funkcjonowania w społeczeństwie lansują również najbardziej popularne dziś nazwiska show-biznesu. Świetnym przykładem jest Kim Kardashian. Amerykańska celebrytka codziennie robi sobie 1200 tzw. selfie, ponieważ uważa, że tego właśnie pragną jej fani. Kardashian ma zresztą zamiar wydać zdjęcia w formie książkowej.

embed

Na polskim podwórku przodownikiem w tej dziedzinie bez wątpienia jest Dawid Woliński. Projektant codziennie publikuje zdjęcia swoich stylizacji. Zawsze w windzie. Nie zapomina też o najważniejszym - hashtagach.

#winda #wiadomo #windawolinskiego
Instagram.com/dawid_wolinski

Takie zachowania gwiazd i celebrytów mają odzwierciedlenie w dzisiejszej młodzieży. Oni też pragną nowych followersów, subskrypcji, like'ów. Reakcją na to jest właśnie film "Aspirational". Autor projektu, Matthew Frost, powiedział w rozmowie z magazynem, który udostępnił wideo w sieci:

Po prostu staram się mówić o rzeczach, które mnie bawią. To rzeczy, które zaobserwowałem sam lub które moim zdaniem mogą się kiedyś wydarzyć.

Film został nagrany dla zabawy, żartu z obsesji, której ulegają coraz to kolejni ludzie. Zapoczątkował jednak dyskusję. Dla porównania. Szerokim echem odbiło się ostatnio w kolorowej prasie, że polska blogerka Maffashion, postanowiła blokować fanki, które wchodzą na jej profil na Instagramie tylko po to, aby dodawać komentarze typu "like za like". Dziewczyna naraziła się fanom, ale przyniosło to wymierny efekt. Pod jej zdjęciami z dnia na dzień coraz mniej podobnych komentarzy.

Tylko jak ma się to wszystko do tego, że największym muzycznym hitem początku tego roku było to:

 

Agnieszka Bielecka

Więcej o: