Jeremy Clarkson ukarany za atak na Meghan Markle. Może stracić pracę. Dziennikarz przeprasza

Słowa Jeremy'ego Clarksona na temat Meghan Markle oburzyły opinię publiczną. Dziennikarz opublikował oficjalne przeprosiny. Nie wiadomo jednak, czy zdoła go to uchronić przed utratą pracy.

Jeremy Clarkson znany jest przede wszystkim dzięki programowi "Top Gear". Popularny brytyjski dziennikarz od lat pisuje też felietony, które ukazują się na łamach dziennika "The Sun". Jeden z ostatnich tekstów dotyczył Meghan Markle. Prezenter wyznał, że "nienawidzi" żony księcia Harry’ego. Jego słowa wywołały burzę w mediach. Dziennikarz opublikował już oficjalne oświadczenie w tej sprawie. Magazyn "Variety" informuje jednak, że publicysta może stracić kontrakt z Amazonem.

Zobacz wideo "Harry i Meghan" - dokument o życiu wśród członków rodziny królewskiej. "Znajdowali sposób, by mnie zniszczyć" [ZWIASTUN]

Teściowe gwiazdZnani teściowie gwiazd. Andrzej Grabowski o zięciu Pawle Domagale mówił bardzo ciepło

Jeremy Clarkson ukarany za atak na Meghan Markle. Może stracić pracę. Dziennikarz przeprasza

Kontrowersyjny felieton Jeremy’ego Clarksona ukazał się 16 grudnia. Dziennikarz napisał w nim, że nienawidzi Meghan Markle, ale w inny sposób niż Nicoli Sturgeon czy Rose West (pierwsza z nich to walcząca o niepodległość szefowa rządu Szkocji, druga natomiast to seryjna morderczyni, która odpowiada za śmierć 12 dziewczynek). Prezenter dodał, że nienawidzi księżnej Sussexu "na poziomie komórkowym".

Nie śpię po nocach, ponieważ leżę, zgrzytając zębami, i marzę o dniu, w którym ona będzie zmuszona do paradowania nago po ulicach każdego miasta w Wielkiej Brytanii, a tłum będzie skandował "Wstyd!" i rzucał w nią ekskrementami - czytamy w felietonie Clarksona.

Tekst dziennikarza oburzył opinię publiczną. Do Independent Press Standards Organisation (organizacji zajmującej się przestrzeganiem standardów prasowych) wpłynęło 17,5 tysiąca skarg. Szkocki poseł John Nicolson zaapelował do szefowej stacji ITV o zwolnienie prezentera, który od 2018 roku występuje w roli gospodarza brytyjskiej wersji "Milionerów".

Współpracę z Clarksonem podobno zakończy także Amazon. Publicysta prowadzi dwa popularne programy dostępne na platformie Prime Video - "Grand Tour" i "Farma Clarksona". Koncern do tej pory nie skomentował jednak medialnych doniesień.

Uczestnicy programu 'Azja Express'Znamy uczestników nowej edycji "Azja Express". Jedna z par to gwiazdy innego programu

Dziennikarz wystosował oficjalne oświadczenie, w którym przeprosił za skandaliczny tekst. Zaznaczył też, że przeprosiny do księcia Harry’ego i Meghan Markle wysłał jeszcze przed Bożym Narodzeniem.

Napisałem do wszystkich, którzy pracują ze mną, mówiąc, jak bardzo mi przykro, a następnie, rano w Boże Narodzenie, wysłałem e-mail do Harry'ego i Meghan w Kalifornii, aby przeprosić ich również. Przyznałem, że byłem zdumiony tym, co mówili w telewizji, ale język, którego użyłem w moim felietonie, był haniebny i szczerze przepraszam - napisał na Instagramie.
 

Rzecznik książęcej pary poinformował jednak, że przeprosiny dziennikarza nie zostały przyjęte. Dodał też, że słowa Clarksona "szerzą retorykę nienawiści, niebezpieczne teorie spiskowe i mizoginię".

Więcej o: