Telewizja Polska akcję charytatywną "Reklama Dzieciom" organizuje od 1993 roku. W pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia w TVP1 emitowany jest specjalny blok reklamowy tuż po głównym wydaniu "Wiadomości". W tym roku w spocie wystąpiła córka Joanny i Jacka Kurskich oraz Ida Nowakowska z synem. Serwis Wirtualnemedia.pl zwrócił się do stacji z zapytaniem, dlaczego pojawiły się w nim właśnie dzieci, których rodzice pracują w stacji.
TVP zapowiedziała akcję już w połowie listopada. W spocie występują m.in. prowadzący "Pytania na śniadanie" oraz kilkoro małych dzieci, w tym córka Kurskich i synek Nowakowskiej. Serwis Wirtualnemedia.pl zapytał Telewizję Polską, dlaczego do spotu wybrano właśnie dzieci pracowników stacji.
Nie było castingu, taką decyzję podjęła producentka spotu Joanna Kurska. W realizacji poza córką państwa Kurskich biorą udział gwiazdy TVP oraz dziecko jednej z nich. Rodzice wyrazili pisemne zgody na wykorzystanie wizerunku swoich dzieci w spocie. Wszystkie osoby dorosłe i dzieci wystąpiły charytatywnie - podaje centrum informacji publicznego nadawcy.
Na pytanie, czy wcześniej w spocie występowały dzieci pracowników TVP, stacja dodaje, że Joanna Kurska świadomie podjęła decyzję o udziale swojej córki.
Producent w TVP ma sporą autonomię. Pani Joanna Kurska postanowiła z tej autonomii skorzystać w sposób, który może budzić kontrowersje. Wątpliwości dotyczące tej sprawy będą wyjaśniane - zapewniono.
Kilka tygodni temu Jacek Kurski został odwołany ze stanowiska prezesa Telewizji Polskiej, a jego żona Joanna Kurska została producentką "Pytania na śniadanie". Pojawiły się doniesienia o jej niepewnej przyszłości w stacji. Została wezwana na rozmowę przez nowego prezesa Mateusza Matyszkowicza, po której rozpoczęła kilkudniowy urlop.
Zobacz też: Marina rzuciła się na szyję Joannie Kurskiej. Sukces Wojciecha Szczęsnego świętowała z gwiazdami TVP