"Wiadomości" o Wellman: Twarz NIEMIECKICH supermarketów. Młynarska oburzona. I uderza: Przejedziecie się kanalie

Paulina Młynarska ostro skomentowała propagandowy materiał, który został w środę wyemitowany na antenie telewizji publicznej. Poszło o jej koleżankę i dziennikarkę, Dorotę Wellman. W "Wiadomościach" nazwano ją "twarzą niemieckich hipermarketów".

W środowym wydaniu "Wiadomości" ukazał się o materiał Karola Jałtuszewskiego i Filipa Styczyńskiego o przyznaniu KOD-owi jednej z kilkudziesięciu Nagród Obywatelskich Parlamentu Europejskiego. Zdziwienie nastąpiło jednak, gdy zamiast chwalenia tego sukcesu, dziennikarze TVP skupili się na wykazaniu rzekomych niemieckich powiązań KOD-u. 

Takie przepychanki między politykami to w zasadzie "normalka". To, co oburzyło jednak opinię publiczną, to sugerowanie, że takowe powiązania posiada nawet prowadząca dyskusję pomiędzy Mateuszem Kijowskim a Adam Michnikiem Dorota Wellman. W opisie podanym przez "Wiadomości", Wellman nie występuje jako dziennikarka, ale jako "twarz niemieckich supermarketów".

Sama Wellman do tych słów się nie odniosła, ale zrobiła to jej dobra znajoma i koleżanka po fachu, Paulina Młynarska. Na Facebooku opublikowała mocny wpis, w którym materiał "Wiadomości" określiła mianem "paszkwila". Dlaczego? Zabrakło w nim podstawowego standardu w pracy dziennikarza - obiektywizmu.

Wiadomości TVP wyemitowały wczoraj paszkwil na temat Doroty Wellman. Dla "dziennikarzy", którzy przygotowali i zatwierdzili materiał, Dorota jest nie dziennikarką i uwielbianą przez widownię osobowością telewizyjną, z licznymi bestsellerowymi książkami na koncie, ale "twarzą niemieckich supermarketów".
Pracowałam z Dorotą kilka lat przy " Mieście kobiet" i wiem jedno: żadna z nas - dziennikarek telewizyjnych w Polsce nie cieszy się tak ogromnym zaufaniem i miłością widowni jak ona. I słusznie, bo Dorota jest fantastyczna - dodała.

Dalej dziennikarka nie przebierała jednak w słowach:

Nie wiem, czy uda się poniedziałkowy strajk, który wsparła Dorota (ryzykując utratę kontraktu reklamowego!). Zobaczymy. Ale wiem jedno: przejedziecie się, kanalie, na Dorocie jak na skórce od banana w Lidlu! Kwestia czasu, a my go mamy.

To nie pierwszy raz, gdy Młynarska angażuje się w tego typu działania. Ostatnio wzywała do przyłączenia się do strajku kobiet, planowanego na 3 października, a także apelowała do pierwszej damy, Agaty Dudy, by przyłączyła się do akcji.

AW

Zobacz wideo
Copyright © Agora SA