Kryształy Swarovskiego w bajecznych ujęciach finalistów Projektu Packshot organizowanego przez Answear

Wielu artystów fotografii, grafiki lub designu nieraz przekonało się na własnych projektach (bardziej lub mniej udanych), jak trudne potrafi być zadanie polegające na przygotowaniu i wykreowaniu idealnego packshotu produktowego. Bo warto zdać sobie sprawę, że współczesna wizualizacja kolekcji określonego producenta nie ogranicza się wyłącznie do poprawnych zdjęć katalogowych.

Wiele z takich perfekcyjnie przemyślanych projektów zachwyca, dokarmia zmysły i kreuje wizerunek marki w roli oryginalnego odkrywcy. Swarovski, jako ambitna i pełna elegancji marka wspaniale wysublimowanej biżuterii, pragnęła takie piękno uchwycić i zatrzymać na autorskich projektach fotograficznych, które stały się piękną kolekcją prac w konkursie Projekt Packshot.

Projekt Packshot to 3 już edycja tego kultowego projektu, w którym udział mogli zabrać uczestnicy z aż 7 krajów. Organizatorem konkursu był answear.com, ale do sfotografowania były produkty wspomnianej marki biżuteryjnej Swarovski.

Linda_ParysLinda_Parys 

Zadanie nie byłoby na tyle trudne i wymagające, gdyby nie fakt, że w Projekcie Packshot nie o samo przedstawienie kolekcji chodzi, ale o takie zaakcentowanie produktu, które da wyraz najgorętszych oczekiwań i marki i klienta.

3 edycja Projektu cieszyła się sporym zainteresowaniem, bo wszystkich nadesłanych prac było ponad 600! Wśród nich udało się jednak wyłonić 10 finalistów wśród artystów polskich, do których powędrowały zestawy biżuteryjne od konkursowej marki. Trzeba przyznać, że tegoroczny poziom konkursu był naprawdę wysoki, a całe szanowne grono jury, w którym zasiadali: szef działu mody ELLE Marcin Świderek, znana fotografka gwiazd Marta Wojtal oraz dyrektor działu marketingu marki Swarovski Heiko König, było pod wrażeniem niezwykłego obeznania i kunsztu fotograficznego najlepszych autorów.

mariusz_tokajukmariusz_tokajuk 

Kto znalazł się na podium i zwyciężył?

Pierwsze miejsce w 3. Edycji Projektu Packshot zajął Mariusz Tokajuk, który biżuterię Swarovski, połączył z uwaga, podwodnym światem. I choć w naturze nie wszystko, i zawsze układa się idealnie to ten fenomenalny kontrast, połączony z pięknie uchwyconym światłem okazał się strzałem w dziesiątkę. To praca, w której na główny plan wysuwają się wizualne kontrasty i piękno połączone z abstrakcyjną brzydotą. Aż trudno uwierzyć, że z tak oryginalnej pracy mogło powstać coś tak szczególnie uroczego i niemal królewskiego. Fotograf otrzymał nagrodę główną, czyli możliwość publikacji zdjęć w ELLE oraz odbycie kursu fotograficznego u Marty Wojtal.

daria_folcikdaria_folcik 

Wyróżnienia zostały natomiast przyznane Lindzie Parys oraz Darii Folcik, które w intrygujący sposób potrafiły uchwycić wyjątkową delikatność i sensualność biżuterii Swarovski. Jedna z pań przeniosła bransoletę i naszyjnik w świat kuchennej finezji, druga natomiast połączyła z awangardową odsłoną ludzkiej dłoni i światem delikatnej natury.

„125-lecie marki Swarovski to celebracja historii i wkładu marki w rozwój definicji biżuteryjnego blasku. To nie tylko uczta dla oczu, ale dla wszystkich zmysłów. Stąd też zdecydowałam się przedstawić biżuterię w formie wykwintnego menu”–mówi o swojej pracy jedna z wyróżnionych artystek, Linda Parys.

Warto podkreślić, że internetowy lider sklepów z odzieżą i akcesoriami Answear od lat wspiera młodych i początkujących artystów. Poprzez różnorodne projekty stara się otworzyć drzwi do modowej kariery projektantom, fotografom, stylistom i wszystkim innym kreatywnym duszom. Jak sama marka mówi:

„Projekt Packshot to bez wątpienia jeden z najbardziej kreatywnych i wymagających konkursów, jakie organizujemy. Cieszymy się, że z każdą edycją możemy dawać szansę kolejnym utalentowanym twórcom.”–powiedział Wojciech Tomaszewski, dyrektor marketingu i e-commerce answear.com.

Prace wszystkich finalistów konkursu można obejrzeć na stronie: https://packshot.answear.com

daria_folcikdaria_folcik 

Answear zrzeszając wokół siebie artystów będących reprezentantami popkultury zaczyna w wyraźny sposób budować swoją odróżnialność, plasując się na pozycji lidera w segmencie szeroko rozumianego lifestylu.  Takie projekty mają na celu ukazać markę jako miejsce dialogu z trendami, nowoczesnością, pokazując przy tym jej elastyczność na zmiany społeczno-kulturowe jakie zachodzą w otaczającym nas świecie.