Seriale zarabiają krocie na ukrytych reklamach

"Magda M.", "Dom nad rozlewiskiem", "Teraz albo nigdy", "M jak miłość" i wiele innych produkcji to kury znoszące złote jajka.

Oglądając seriale w telewizji trudno nie zauważyć nachalnych reklam. Tegorocznym liderem product placementu jest TVN. Według danych instytutu Pentagon Research, które przytoczył "Dziennik Gazeta Prawna", tylko w styczniu i lutym stacja zarobiła 466 tys. zł. TVP zarobiła o kilkadziesiąt tysięcy mniej, prawie 390 tys. zł, a Polsat zaledwie 160 tys. zł.

 

 

Przykłady reklam można mnożyć. Joanna Brodzik zawsze jeździ samochodami marki Suzuki, nieważne czy w "Magdzie M", czy w "Domu nad Rozlewiskiem". Rzecznik marki Łukasz Oster, tłumaczy, że chcą inwestować w serialowy product placement.

W tym roku nasza marka pojawi się na przykład w "Na dobre i na złe". Traktujemy lokowanie produktu jako uzupełnienie tradycyjnych form promocji. W naszym przypadku to się sprawdza.

Ministerstwo Kultury i Nauki chce unormować reklamowanie w serialach i filmach. Niektóre powstają tylko po to, aby reklamować w nich produkty.

Zostań fanem Plotka na Facebooku.

 

Janus