Ariana Grande żąda 10 mln dol. od firmy odzieżowej. Powód? Wykorzystano jej wizerunek i to w bardzo nietypowy sposób

Ariana Grande pozywa firmę odzieżową Forever 21. Piosenkarka żąda zapłaty 10 milionów dolarów za to, że w reklamie marki wystąpił jej sobowtór - oczywiście bez wiedzy i zgody Ariany.

Ariana Grande razem z prawnikami oskarżyła firmę odzieżową Forever 21 o bezprawne wykorzystanie jej wizerunku w reklamie. Marka zatrudniła do pracy sobowtóra piosenkarki po tym, jak prawdziwa Ariana odrzuciła ich propozycję współpracy.

Ariana Grande pozywa Forever 21

Ariana Grande i Forever 21 mieli w planach nawiązać współpracę na przełomie 2018 i 2019 roku. Jednak do umowy w ogóle nie doszło. Forever 21 zaoferowało piosenkarce za małe pieniądze i w efekcie Ariana w reklamach firmy nie wystąpiła.

Tyle tylko, że Forever 21 chyba się z tą decyzją nie pogodziło. Prawnicy Ariany Grande twierdzą, że firma odzieżowa nie zmieniła swojej koncepcji kampanii opartej na wizerunku gwiazdy. Zastąpili tylko prawdziwą Arianę Arianą podrabianą - jej sobowtórem.

Udawana Ariana była uczesana podobnie do swojego pierwowzoru w charakterystyczny kucyk (znak rozpoznawczy piosenkarki), wykorzystano fragmenty tekstów z piosenek 26-latki i pokazano ubrania podobne do tych, które nosiła w swoich teledyskach. Nie-Ariana pozowała nawet podobnie jak prawdziwa na swoich teledyskach, wykorzystując charakterystyczne gesty piosenkarki. Tylko za oczywiście o wiele mniejszą cenę, niż trzeba by było zapłacić za prawdziwą Arianę.

W pozwie przeciwko Forever 21 prawnicy Ariany Grande pokazują podobieństwoW pozwie przeciwko Forever 21 prawnicy Ariany Grande pokazują podobieństwo Fot. pozew prawników Ariany Grande przeciwko Forever 21

Dzięki temu fani Forever 21 mogli odnieść wrażenie, że Ariana Grande reklamuje markę. I rzeczywiście, zawarte w pozwie prawników zdjęcia z social mediów Forever 21 i z teledysków Ariany są łudząco do siebie podobne.

W grę wchodzą teraz naprawdę solidne pieniądze, bowiem Ariana Grande będzie domagała się 10 milionów dolarów odszkodowania. Forever 21, jak twierdzą prawnicy artystki, bezprawnie wykorzystało jej wizerunek, naruszyło prawa autorskie i znak towarowy. Dodatkowo zarobiło na tym również niemałe pieniądze - chociażby na samym zaoszczędzeniu na Arianie, u której cena za reklamę na Instagramie sięga nawet kilkuset tysięcy do kilku milionów dolarów.

Kampania z fałszywą Arianą Grande składała się z serii zdjęć i klipów w mediach społecznościowych i na stronie internetowej Forever 21. Amerykańskie przedstawicielstwo firmy odzieżowej odmówiło komentarza. A tymczasem na naszym polskim podwórku afery są znacznie mniej poważne:

Więcej o:
Komentarze (9)
Ariana Grande żąda 10 mln dol. od firmy odzieżowej. Powód? Wykorzystano jej wizerunek i to w bardzo nietypowy sposób
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • sopoko-spoko

    Oceniono 2 razy -2

    Strach miec nazwisko takie jak jakas gwiazda bo jej prawnicy kaza mi je zmienic zebym sie nie podszywal albo bede placil odszkodowania.

  • pioterek

    Oceniono 1 raz -1

    Atak klonów 2.
    Lucas w grobie się przewraca...albo będzie w przyszłości

  • Gość: Eh

    0

    Tym gwiazdom w tyłku się przewraca

  • topjar

    Oceniono 3 razy 1

    czyżby droga otwarta do terroryzowania bliźniaków?
    Wydaje się że pani sobowtórka ma pełne prawo ubierać się jak chce i zarabiać jak chce
    jest osobą zdrową na umyśle i podpisała jakąś umowę a że margaryna przypomina masło
    cóż zdarza się większość ludzi ma sobowtórów tyle że dla medialnych znanych osób łatwiej ich odnaleźć.

  • sztucznypolak

    Oceniono 4 razy 2

    Czy p. Grande zastrzegla prawnie swoj wizerunek?

    Prawnicy chyba beda mieli twardy orzech do zgryzienia.

  • Megalodon akwaryjny

    Oceniono 4 razy 4

    O ja żądam od TVP odszkodowania półtora miliona PLN za wykorzystywanie mojego sobowtóra czyli Czarneckiego w reklamie Sejmu oraz PIS, które to natychmiast wykorzystam i przeznaczę na operację plastyczną u doktora Gojdź

  • Gość: helga

    Oceniono 8 razy 8

    Oprócz tego forever 21 na swoich profilach w mediach społecznościowych wykorzystywało zdjęcia z jej teledysków sugerując, że współpraca została zawiązana. Druga sprawa jest taka, że w najbliższym czasie firma prawdopodobnie ogłosi bankructwo- trwają rozmowy co do sprzedaży części majątku, co zostało już podane do publicznej wiadomości, żeby akcjonariusze zdążyli upłynnić obligacje. Także taka strategia może być głupim, ale świadomym wyborem tonącej firmy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX