Oscary 2019. Akademia w ogniu krytyki za wręczanie nagród w czasie reklam. Russell Crowe wprost: "To ku***o głupie"

Oscary 2019 dopiero za półtora tygodnia, ale Amerykańska Akademia Filmowa już zrobiła wszystko, żeby było gorąco. Decyzja o przyznawaniu nagród w czasie reklam spotkała się z falą krytyki ze wszystkich stron. Głos zabrały gwiazdy.

Oscary 2019 będą bez wątpienia ciekawe. Przypomnijmy - we wtorek Amerykańska Akademia Filmowa zdecydowała, że statuetki zostaną wręczone w czasie reklam zwycięzcom w czterech kategoriach. Poszkodowani zostali nominowani do nagrody za najlepszą charakteryzację, najlepszy film krótkometrażowy, najlepsze zdjęcia i najlepszy montaż. Głos zabrali reżyserzy i twórcy. Niektórzy w niewybrednych słowach krytykują decyzję akademii.

Oscary 2019. Krytyka za decyzję o przyznaniu nagród w czasie reklam

Najbardziej krytykowane jest wykluczenie zwycięzców za najlepsze zdjęcia i najlepszy montaż. Głos zabrali reżyserzy i aktorzy: Alfonso Cuarón, Guillermo del Toro, Alec Baldwin, Seth Rogen, Russell Crowe. Ten ostatni wprost napisał, co myśli o całej tej sytuacji:

Akademia usuwa zdjęcia, montaż i charakteryzację z transmisji w telewizji?To jest tak fundamentalnie głupia decyzja, że nawet nie będę się tu wymądrzał. To tępe ku***two.

Reżyserzy i komentujący zwracają uwagę, że bez zdjęć i montażu żaden film nie istnieje. Może nie być muzyki. Może nie być charakteryzacji. Ale zdjęcia i montaż to esencja kina i eliminowanie tych kategorii jest zwyczajnie głupotą. I na to wskazują gwiazdy kina:

W historii kina, arcydzieła powstawały bez dźwięku, koloru, bez fabuły, aktorów i muzyki. Ale nie powstał żaden film bez ZDJĘĆ i bez montażu - napisał Alfonso Cuarón na Twitterze.
Nie śmiem sugerować, które kategorie powinny zostać nagrodzone w czasie reklam w noc Oscarów, ale - zdjęcia montaż to serce naszej sztuki. Nie są odziedziczone z tradycji teatru lub literatury. To istota kina - a to już Guillermo del Toro.

Krytycznych komentarzy na temat decyzji akademii nie sposób zliczyć. Reagują nie tylko reżyserzy czy aktorzy, ale również m.in. stowarzyszenie amerykańskich operatorów, którzy w swoim oświadczeniu piszą, że "nie mogą po cichu akceptować tej sytuacji". Oburzone jest również środowisko charakteryzatorów.

Głos zabrał też m.in. Emmanuel Lubezki, trzykrotnie nagrodzony Oscarem za zdjęcia ("Grawitacja", "Birdman", "Zjawa"):

Zdjęcia i montaż to podstawowe, pierwotne składniki kina. To niefortunna decyzja - napisał Lubezki na Instagramie.

Czy Amerykańska Akademia Filmowa wycofa się ze swojej niepopularnej (delikatnie mówiąc) decyzji? Ma na to jeszcze półtora tygodnia.

embed
Więcej o:
Komentarze (40)
Oscary 2019. Akademia w ogniu krytyki. Russell Crowe wprost: "To ku***o głupie"
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Ola

    Oceniono 30 razy 28

    no to jest jedna rada: bojkotować! nie oglądać, ani Oscarów, ani reklam,
    na drugi dzień i tak jest wszystko w gazetach, kto wygrał, co mówił, jakie były kiecki,
    już od pewnego czasu ten show się robi coraz mniej strawny, bo tyle 'virtue signalling' naraz nie da się przełknąć bez odruchu wymiotnego

  • polonests

    Oceniono 16 razy 12

    Widzę, że Oscary już upadają. Reklamy, brak sensownych chętnych do prowadzenia, poprawność polityczna, często słabe filmy dostające nagrody.

  • dyskootantka

    Oceniono 11 razy 11

    Jeszcze trochę i reklamą będzie napastowane wszystko. Świat się robi chory przez pazerność finansjery.

  • Gość: barany!

    Oceniono 19 razy 9

    Niech se aktorki i aktorów drugoplanowych rozdadzą w czasie reklam

  • nienoto

    Oceniono 10 razy 8

    Cóż chyba ktoś musi nakręcić akcję zapowiadającą bojkot produktów firm reklamujących się w tym czasie i ich piętnowanie w mediach społecznościowych. Wtedy nikt z reklamodawców nie będzie chciał swojej reklamy akurat w tym czasie...

  • kosmyg

    Oceniono 10 razy 8

    Nie mogliby tego pogodzić i wręczać burgery lub szampony w tych kategoriach? Wilk syty i owca cała.

  • farcry3

    Oceniono 7 razy 7

    Namolne reklamy wciskają się wszędzie, a filmy to już są w przerwach między reklamami. Nie wiem o co chodzi, ale dzisiejsze reklamy na mnie działają jak antyreklamy.

  • mer-llink

    Oceniono 13 razy 7

    Chyba z powodu przegrzania klimatu, albo z innych przyczyn, ogólnie coś złego dzieje sie na świecie.
    Raptownie rośnie poziom głupoty.
    Na przykład w Polsce panoszy się głupota PISu.
    Amerykanie na Wschodnim Wybrzeżu mają zalew w wykonaniu Trumpa i jego kamaryli.
    A na Zachodnim - sięgnęła mózgów zarzadców Akademii Filmowej.
    Widać taki globalny "trynd".
    A może wszechświatowy wyscig oszołomów: kto zrobi coś głupszego?
    JAk na razie Akademia w czołówce. Niemal dogania PiS.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX