Sylwia Gliwa wzięła udział w reklamie. Seksistowska? Wpłynęła skarga. Mamy komentarz aktorki: Jestem zszokowana

Sylwia Gliwa została twarzą kampanii reklamowej UPC. Tymczasem do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na spot reklamowy z udziałem aktorki.

Sylwia Gliwa jest bohaterką filmów reklamowych promujących usługi operatora telewizji kablowej UPC. Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na jeden ze spotów, w którym wydekoltowana Gliwa z zasłoniętymi oczami wybiera promocję - poinformował serwis Wirtualnemedia.pl.

Uważam, że reklama kreuje obraźliwy wizerunek kobiety jako bezmyślnej konsumentki, która nie wie, co kupuje, a jej głównym atutem jest duży biust, który ponadto w żaden sposób nie jest powiązany z reklamowanym produktem - czytamy w skardze.

UPC odpiera zarzuty argumentując, że biust Sylwii Gliwy nie jest ani tematem spotu, ani nawet nie jest nadmiernie eksponowany.

W trakcie 22-sekundowego spotu reklamowego Spółki nie ma ani jednego zbliżenia na wskazaną część ciała bohaterki reklamy. Owszem, Sylwia Gliwa jest ubrana w strój eksponujący jej sylwetkę, niemniej przyjęcie, iż jej „głównym atutem" jest duży biust, jest mocno subiektywne. Reklama nie epatuje nagością, jej bohaterka nie wykonuje żadnych wulgarnych bądź dwuznacznych ruchów, skutkiem czego konsument mógłby czuć się zdegustowany - twierdzi przedstawiciel firmy.

Do podobnych wniosków doszła także Komisja Etyki Reklamy, która oddaliła skargę.

Spot reklamowy „UPC-50 % taniej” z aktorką Sylwią Gliwą i jej wyeksponowanym biustem nie zawiera elementów dyskryminujących kobiety - dowiadujemy się z orzeczenia KER.

Skargę skomentowała także sama Sylwia Gliwa w rozmowie z Plotek.pl.

Jestem zszokowana tym, że w tej reklamie można dopatrywać się jakiegokolwiek przekazu seksistowskiego. Ile trzeba wysiłku włożyć, żeby czegoś takiego się dopatrzeć! Przekaz reklamy jest prosty: mam zasłonięte oczy, bo to ciuciubabka. Na szczęście Komisja Etyki Reklamy odsunęła tę kuriozalną skargę.

JZ

Uważacie, że skarga była słuszna?
Więcej o:
Komentarze (81)
Sylwia Gliwa wzięła udział w reklamie. Ktoś dopatrzył się seksizmu. Wpłynęła skarga
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • kocurxtr

    Oceniono 62 razy 50

    założę się, że to Terlikowski - temu wiecznie aby cycki, dupy, macice i pedofilia w głowie...

  • norbertrabarbar

    Oceniono 53 razy 43

    Trzeba przyznać, że Pani ma całkiem ładny ten biust... nie dziwię się, że w pierwszej reklamie jest ona tylko sąsiadką tego kolesia w okularach - w drugiej są już małżeństwem...

    Coś jak z córką Kaczyńskiego - szast-prast i jest nowy partner, ale ubrany jak stary, żeby się nie wydało :D

  • Gość: ???

    Oceniono 34 razy 30

    "Uważam, że reklama kreuje obraźliwy wizerunek kobiety jako bezmyślnej konsumentki, która nie wie, co kupuje, a jej głównym atutem jest duży biust, który ponadto w żaden sposób nie jest powiązany z reklamowanym produktem - czytamy w skardze."

    To znaczy kobiety z dużym biustem nie mogą ot tak po prostu wyjść do sklepu i coś sobie kupić? Co za debil ma problem z dużym biustem?

  • flying_ben

    Oceniono 38 razy 30

    Podobno w epoce wiktoriańskiej (1830-1901) takie skargi napływały tysiącami do telewizji BBC i dlatego w tamtym okresie większą estymą cieszyło się radio.
    :P

  • kocurxtr

    Oceniono 26 razy 20

    hehe UPC za taki rozgłos musiałby zabulić grube miliony
    kampania z Sylwią - strzał w dychę :)

    na pohybel róznej masci popaprańcom - założę się, że ten kto zgłaszał ma fantazje seksualne godne filmów porno z rodziny sado-maso

  • Gość: ~dr Nie Judym

    Oceniono 21 razy 17

    Jak przykro jest żyć i mieszkać wśród idiotów.

  • Gość: zs

    Oceniono 19 razy 15

    Zaraz, zaraz - duży biust nie powiązany z TELEWIZJĄ i INTERNETEM ????
    Wprost przeciwnie i dlatego uważam skargę za niezasadną!

    PS: składam skargę, że nie było w reklamie odpowiedniego zbliżenia....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX