Weronika Załazińska trafiła do brytyjskiego "Elle", a Saszan słuchają tysiące. Kim są nowe gwiazdy internetu?

Co jakiś czas, dzięki internetowi, wybijają się nowe, wyraziste postacie. Publikowane przez nie filmy mają miliony odsłon, a na portalach społecznościowych śledzą je setki tysięcy osób. By stać się gwiazdą internetu, wystarczy mieć dobry pomysł albo po prostu "to coś", co przyciągnie fanów. Niektórzy blogerzy, vlogerzy i youtuberzy już zrobili karierę, inni są na drodze do sukcesu. Jeśli jeszcze ich nie znacie, musicie nadrobić zaległości. Lista powstała przy współpracy z Hash.fm.
Patryk Kumór Patryk Kumór MATERIAŁY PROMOCYJNE

Patryk Kumór

Wokalista i muzyk, którego na samym Facebooku obserwuje ponad 60 tysięcy fanów. Przy okazji także pianista i producent muzyczny, który najlepiej czuje się w klimatach pop, rock i electro. Karierę solową rozpoczął w 2010 roku, ale prawdziwy sukces przyniosła mu dopiero wydana w kwietniu 2014 roku debiutancka płyta. Krążek stał się numerem 1 wśród bestsellerów sieci Empik, zaledwie w ciągu jednego dnia przedsprzedaży.

Patryk KumórFot. KAPiF

Patryk Kumór swoją muzyczną drogę rozpoczął już w dzieciństwie. Kilka lat później zaczął angażować się w coraz poważniejsze projekty muzyczne i nawiązał współpracę z producentem Adamem Kamińskim, który pomógł mu nagrać pierwsze single. W 2013 roku dostał się do półfinału polsatowskiego programu "Must Be the Music. Tylko muzyka". Rok później został także finalistą konkursu Sopot TOPtrendy 2014. Dzisiaj współpracuje z najlepszymi muzykami i ma rzeszę oddanych fanów.

Ludzie dają mi tej siły najwięcej. Zawsze czytam wiadomości, które dostaję na maila lub na FB, i widzę, że są to serducha, które biją dokładnie tak szybko jak moje. Karmimy się tymi samymi emocjami, mam silne poczucie misji w tym wszystkim i jeśli wiem, że komuś pomaga to, co robię lub coś to dla kogoś znaczy, to jest to dla mnie bardzo duża motywacja do pracy i działania - powiedział w rozmowie z Wiadomości24.pl.

Patryk KumórFot. KAPiF

Kumór to najprawdziwszy człowiek orkiestra. Jest nie tylko aktywny w mediach społecznościowych, ale także niezwykle przedsiębiorczy. Oprócz koncertowania podejmował się m.in. komponowania muzyki do wielu filmów reklamowych i dokumentalnych. Ponadto muzyk ma nawet swój własny sklep, w którym sprzedawane są ubrania sygnowane przez niego.

Saszan Saszan Fot. WBF

Saszan

Tak naprawdę Roksana Pindor. Ta czerwonowłosa, rozśpiewana 19-latka to prawdziwe odkrycie polskiego internetu. Liczby, którymi można ją opisać, są naprawdę znaczące - na Facebooku Saszan ma 131 tysięcy fanów, na Instagramie obserwuje ją 47 tysięcy osób, a na Twitterze śledzą ją 72 tysiące internautów. Do tego jeszcze, oczywiście, konto w serwisie YouTube, od którego wszystko się zaczęło. Na nowe klipy Roksany czeka tam ponad 45 tysięcy osób.

SaszanFot. KAPiF

Jakie wyglądały początki młodej piosenkarki?

W 2010 roku założyłam konto na YouTube'ie i za namową znajomych zaczęłam wrzucać swoje covery właśnie tam. Mimo swojej... przeciętności znalazły one swoich zwolenników w serwisie Twitter i tam zdobyłam początki swojej internetowej popularności. Mój fanpage na Facebooku błyskawicznie zdobywał fanów i tak stało się także na kolejnym portalu - ask.fm. I oto jestem :) - napisała na swoim blogu Saszan.

Dawid Kwiatkowski, SaszanWBF

Dzisiaj nastolatka nie wykonuje już tylko coverów znanych utworów. Na swoim koncie ma własne utwory z hitowym singlem "Świat Jest Nasz" na czele. Na początku 2014 roku Saszan podpisała kontrakt z wytwórnią My Music i jest w trakcie nagrywania swojej debiutanckiej płyty. Jak sama mówi, stara się po prostu robić swoje i spełniać marzenia.

Staram się udowodnić, że warto być sobą, nie zważając na to co powiedzą inni :) Ponad 3 miliony wyświetleń na YT, ponad 40 tysięcy youtubowych widzów, ponad 3 miliony polubień na ask.fm, ponad 70 tysięcy obserwujących na Twitterze i wciąż do przodu :) - napisała na Facebooku Saszan.

Marek Hoffman Marek Hoffman Screen z Facebook.com/AdBuster

Marek Hoffmann

Najbardziej znany jako twórca kanału rozrywkowego o tematyce poznawczo-reklamowej AdBuster, chociaż z pasją tworzy i promuje także inne kanały. Na Facebooku śledzi go ponad 400 tysięcy fanów, ale ta liczba blednie przy 750 tysiącach obserwujących Hoffmana na YouTube'ie.

Marek HoffmanScreen z Instagram.com/adbunio

Marek Hoffman zasłynął demaskowaniem reklam, czyli testowaniem produktów i sprawdzaniem, ile są naprawdę warte. Filmy ze swoimi analizami wrzucał potem na YouTube i dzięki temu zyskał ogromną popularność. Jak sam mówi, nie boi się ani producentów, ani wielkich firm, bo nikogo nie oczernia, tylko pokazuje prawdę. Jak wpadł na pomysł stworzenia takiego programu?

Zawsze interesowałem się reklamą, marketingiem i wszystkim co z tym związane. Tworząc ten kanał po prostu znalazłem ujście dla swoich zainteresowań. Sam pomysł na demaskowanie reklam pojawił się już dużo wcześniej, ale nie miałem chyba wystarczająco odwagi i determinacji, żeby wprowadzić go w życie -
 w rozmowie z NaTemat.pl.

Marek HoffmanScreen z Instagram.com/adbunio

Działalność Hoffmana szybko została zauważona - w 2012 roku został polskim laureatem nagrody za najlepszy pomysł na nowy kanał. Zaczął też brać udział w prestiżowych szkoleniach i ekskluzywnych testach nowych funkcji serwisu YouTube. Prowadził także cykle wykładów i warsztatów. Swój kanał traktuje jako pracę, bo realizowanie materiałów na AdBustera pochłania bardzo dużo czasu.

Zorientowałem się, że ludzie naprawdę chcą ode mnie więcej i lepiej. W pewnym momencie zaczęli pisać, że chcą oglądać kolejne konfrontacje, że formuła programu mogłaby być trochę inna. Powoli dostosowywałem się do ich oczekiwań, starając się zadowolić jak największą liczbę odbiorców - tłumaczy Hoffman.

Magdalena Kostyszyn Magdalena Kostyszyn Screen z Venilakostis.com/o-mnie

ChPD, czyli Magdalena Kostyszyn

Magdalena Kostyszyn prowadzi bloga Venila Kostis i zajmuje się jednym z najpopularniejszych polskich fanpage'y. Ch*jowa Pani Domu to bardzo popularny profil na Facebooku, który umożliwia dzielenie się zdjęciami różnych wpadek domowych. Profil lubi ponad 200 tysięcy fanów, którzy chętnie przesyłają fotografie upamiętniające swoje porażki.

ChPDScreen z Facebook.com/Ch*jowaPaniDomu

Kiedy profil podbił serca internautów, jego autorka, wraz z Michałem Góreckim, postanowiła handlować koszulkami z logo ChPD. 10 zł ze sprzedaży każdej z nich przekazuje na budowę hospicjum dla dzieci w Łodzi. Sam sklep traktuje jednak z przymrużeniem oka.

Uczę Cię na Facebooku, jak nie gotować oraz w jaki sposób nie oporządzać gospodarstwem domowym; zdradzam tajniki kuchni molekularnej i robię wszystko, byś wiedziała, jak dawać w kuchni ciała. Dziś wyciągam do Ciebie pomocną dłoń i dzielę się asortymentem, bez którego Twoje domostwo jest tylko marnym pyłem. Śmiało, rozgość się w moim królestwie. Nie musisz ściągać butów - czytamy w sekcji "O nas" na oficjalnej stronie sklepu.

Magdalena KostyszynScreen z Instagram.com/venilakostis

Kostyszyn prowadzi też własną agencję PR. Twierdzi, że gdyby nie była blogerką z pewnością znalazłaby inną przestrzeń do prezentowania swoich tekstów, np. w ciekawym magazynie. Autorka bloga Venila Kostis ostrożnie dobiera współpracowników i decyduje się tylko na te propozycje, które pasują do profilu jej strony.

Magdalena KostyszynScreen z Instagram.com/venilakostis

Paulina Lis Paulina Lis Screen z Facebook.com/theLisiePieklo

Paulina Lis

Paulina Lis postanowiła konkurować z męskimi ekipami zamieszczającymi w sieci komediowe gagi i udowodnić wszystkim, że dziewczyny także potrafią rozbawić internautów. Sądząc po 24 tysiącach fanów profilu Lisie Piekło na Facebooku i... ponad 70 tysiącach obserwujących Paulinę na YouTube, plan się powiódł.

Paulina LisScreen z Instagram.com/lisiepieklo

Autorka Lisiego Piekła założyła swój kanał w serwisie YouTube w grudniu 2012 roku. Od tamtej pory każda jej produkcja jest wyświetlana przynajmniej kilkaset tysięcy razy. Paulina była także jedną z pierwszych autorek wideo, którym serwis YouTube pozwolił korzystać z profesjonalnego studia i sprzętu w Londynie.

Stworzyłam kanał komediowy, znalazłam niszę i parodiuje filmy - tłumaczyła swój sukces Paulina Lis.

Paulina LisScreen z YouTube.com/user/LisiePieklo

Lis wykorzystuje w filmikach swój talent komediowy i w zabawny sposób udziela fanom rad, których na pewno nie usłyszą od kogoś innego. I tak oto z zamieszczonych przez nią dzieł dowiemy się, jak kreatywnie poskładać pranie, umalować się na kacu czy jak pokroić chleb... łyżką.

Moim celem jest regularne dostarczanie, mniej lub bardziej, abstrakcyjnej rozrywki oraz zachęcanie młodszej, damskiej części publiczności do tworzenia w sieci. Jestem obecnie jedną z niewielu dziewczyn na YouTube, które zajmują się komedią/rozrywką - twierdzi.

Humor Pauliny Lis doceniła także komediowa grupa Abstrachuje.tv, która zaprosiła autorkę Lisiego Piekła do współpracy.

Olga Konieczyńska Olga Konieczyńska Screen z Facebook.com/wobecobiektywu

Olga Konieczyńska

Autorka popularnego vloga WobecObiektywu. Jak sama mówi, filmy nagrywa przede wszystkim dla siebie, bo sprawia jej to przyjemność. W internecie działa od 2012 roku i już zdążyła zebrać pokaźne grono fanów. Na YouTube'ie subskrybuje ją ponad 170 tysięcy internautów, a na Facebooku jej konto śledzi przeszło 80 tysięcy osób.

Olga KonieczyńskaScreen z Youtube.com/user/wobecobiektywu

Rezolutna 19-latka pochodzi z Zielonej Góry. Nie boi się kamery, a do pracy najbardziej motywuje ją zainteresowanie widzów.

Traktuję to tak, jakbym z kimś rozmawiała. Stawiam przed sobą kamerę, nagrywam i mówię coś, co mogłabym powiedzieć osobie, którą znam. Liczy się dla mnie to, że ludzie cały czas oglądają filmiki, komentują i cały czas piszą maile. To dla mnie kopniak - tłumaczyła Olga w rozmowie z Radiem Zielona Góra.

Olga KonieczyńskaScreen z Youtube.com/user/wobecobiektywu

Olga Konieczyńska w swoich produkcjach dzieli się swoimi przemyśleniami i ironicznie komentuje otaczającą ją rzeczywistość. Zanim zaczęła prowadzić WobecObiektywu i odnosić pierwsze internetowe sukcesy, publikowała w sieci amatorskie filmiki.

Wcześniej nagrywałam na starym kanale olgavlogs. Był nieprofesjonalny. Nie było żadnego dobrego programu do obróbki, sprzętu do nagrywania. Dźwięk był taki sobie, obraz też. Wszystko było na o wiele niższym poziomie niż teraz - wspominała swoje początki vlogerka.

Weronika Załazińska Weronika Załazińska Screen z Facebook.com/raspberryandred

Weronika Załazińska

18-letnia krakowianka jest podobno entuzjastką podróży, która marzy o życiu w latach 50. Przede wszystkim jest jednak autorką poczytnego bloga Raspberry And Red, vlogerką i jedną z najbardziej angażujących fanów blogerek modowych. Oficjalne konto Weroniki Załazińskiej na Facebooku lubi ponad 80 tysięcy osób, profil na Instagramie śledzi przeszło 40 tysięcy internautów, a jej kanał na YouTube'ie subskrybuje ponad 95 tysięcy fanów. Te liczby naprawdę robią wrażenie.

Weronika ZałazińskaScreen z Instagram.com/weronikazalazinska

Zjawiskową brunetkę już dawno dostrzegły prestiżowe media. Redaktorzy magazynu "Teen Vogue" wielokrotnie chwalili jej stylizacje, a brytyjskie wydanie magazynu "Elle" umieściło Weronikę Załazińską na liście 10 najciekawszych zjawisk w modowej blogosferze.

To było przede wszystkim ogromne zaskoczenie, ale też zaszczyt. Bardzo cenię brytyjskie wydanie "Elle" i nigdy bym nie podejrzewała, że kiedyś się tam znajdę - mówiła później Załazińska w "Dzień Dobry TVN".

Weronika ZałazińskaScreen z Facebook.com/raspberryandred

Jak zaczęła się jej przygoda z internetem? Jak pisze autorka Raspberry And Red, podczas ferii zimowych w 2009 roku bardzo się nudziła i dla zabicia czasu przeglądała różne strony internetowe.

Przez przypadek natknęłam się na blogi o modzie. Szybko się w nich zakochałam i tak powstało moje miejsce w globalnej wiosce. Nie był to raczej szczególnie wysublimowany początek przygody z blogowaniem, nie stała też za moją decyzją żadna ideologia - po prostu sprawiało mi to przyjemność. I nadal sprawia - czytamy na blogu Weroniki Załazińskiej.

Paulina Kruszec Paulina Kruszec Screen z Instagram.com/bycidealna

Paulina Kruszec

Jedna z najpopularniejszych blogerek propagujących zdrowy styl życia i autorka bloga Być Idealną. Mimo że nie jest ani trenerem, ani dietetykiem udało jej się stać autorytetem i inspiracją dla wielu kobiet. Motywacyjny fanpage bloga lubi ponad 450 tysięcy zwolenników aktywnego życia, a konto na Instagramie śledzi przeszło 13 tysięcy internautów.

Paulina KruszecScreen z Instagram.com/bycidealna

Paulina Kruszec ma 24 lata i pochodzi z Krakowa. Bloga prowadzi od kwietnia 2012 roku, ale zdrowym trybem życia na poważnie zaczęła się interesować kilka lat temu. Z fanami dzieli się przepisami, wyzwaniami i propozycjami treningów. Sama uwielbia żyć aktywnie - trenuje na siłowni, biega, jeździ na rowerze, rolkach, uprawia boks i fitness.

Paulina KruszecScreen z Instagram.com/bycidealna

Blog wiele razy był polecany przez media i specjalistyczne magazyny. Sama autorka też chętnie współpracuje z różnymi portalami i dzieli się swoim doświadczeniem. Dzięki ogromnemu zainteresowaniu fanów w kolejce do Kruszec ustawiły się także prestiżowe firmy produkujące m.in. żywność czy kosmetyki. Autorka postanowiła zrobić coś jeszcze dla internautów - stworzyła miniblog z inspiracjami, na którym zamieszcza wiele motywujących zdjęć i gifów.

Paulina KruszecScreen z Instagram.com/bycidealna

Mateusz Jasiński Mateusz Jasiński Screen z Instagram.com/mateuszjasinskibieganie

Mateusz Jasiński

Właściwie można go opisać dwoma słowami: bloger i biegacz. Jest jednym z najbardziej zapalonych propagatorów tego sportu w Polsce, ultramaratończykiem i przy okazji ambitnym przedsiębiorcą. Brał udział w przeróżnych projektach związanych z darmowymi treningami i był redaktorem naczelnym serwisu TreningBiegacza.pl. Teraz prowadzi motywującego bloga TrenerBiegania.pl, który odwiedzają setki tysięcy użytkowników.

Mariusz JasińskiScreen z Facebook.com/TrenerBiegania

Jak sam wspomina na swoim blogu, zrezygnował ze świetnej pracy, studiów i postanowił poświęcić się bieganiu. Później otworzył własną firmę i został profesjonalnym trenerem.

Dzięki lekkoatletyce wyleczyłem się z ciągłych chorób i astmy. Sport początkowo był dla mnie lekarstwem na problemy zdrowotne, by później stać się największą życiową pasją. Swoją przygodę z lekkoatletyką zacząłem w szkole podstawowej od... chodu sportowego, który trenowałem przez pięć kolejnych lat - stwierdził.

Mariusz JasińskiScreen z Instagram.com/mateuszjasinskibieganie

Dzisiaj jest autorytetem w tej dziedzinie. Jego kalendarz treningowy jest bardzo napięty, a media często zapraszają go do współpracy i proszą o opinię. Jasiński prowadzi także bloga w serwisie NaTemat.pl. Twierdzi, że do biegania zainspirował go tak naprawdę wujek Andrzej Magier.

Oczarował mnie swoimi biegami, przygodami i opowieściami. Był jednym z najlepszych utramaratończyków w kraju w końcówce lat 90. Biegał 100 km z czasem 6 godzin i 24 minuty - wspominał Jasiński w jednym z wywiadów.

Więcej o:
Copyright © Agora SA