Czy wiesz, co jesz? Warzywa w codziennej diecie

Jecie je na co dzień. Na kanapkach, w sałatkach i surówkach, a czasem po prostu przegryzacie je między posiłkami. Dziś pierwsze zestawienie warzyw, które pojawiają się jako dodatek do prawie wszystkich potraw. Czy wiecie, jak dobrze wpływają na Wasz organizm? Przekonajcie się!
pomidory pomidory fot: shutterstock.com

Pomidor

- zapobiega nowotworom i chorobom serca

- wspomaga odporność

- zawiera witaminę C, E (dobra dla oczu i skóry), B i K

- jest źródłem wapnia, magnezu i żelaza

Papryka

- zawiera 4-5 razy więcej witaminy C niż cytryny

- dostarcza błonnika, odpowiedzialnego za prawidłową przemianę materii

- pobudza układ krążenia oraz wzmacnia odporność organizmu

Pomidor i ogórek Pomidor i ogórek Fot. Shutterstock

Ogórek

Jego wartość odżywcza jest pozornie niewielka, jednak warto docenić jego zawartość w diecie. Ma niewiele kalorii, a potrafi zwalczyć głód J Jednak pomimo ogromnej wady ? zawiera substancję utrudniającą wchłanianie witaminy C, dlatego lepiej unikać łączenia go np. z pomidorem ? ma też dużą zaletę:  ogórki przyczyniają się do szybszego usuwania toksyn z organizmu.

Sałata

- bogate źródło witaminy C, żelaza oraz jodu, zapewniającego dobrą przemianę materii

- zawiera karoten, potas i wapń

- jest łatwostrawna i prawie nie ma kalorii, więc można ją jeść bez ograniczeń (uwaga! pod warunkiem, że nie dodajemy do niej ciężkich sosów)

Sezon na nowalijki.
Pora przygotować na wiosnę kuchenny ekwipunek. Świeże warzywa, owoce i soki już wkrótce trafią na nasze stoły.
Pojemnik na cebulę, tworzywo sztuczne, 19,90 zł, celofan.pl. Sezon na nowalijki. Pora przygotować na wiosnę kuchenny ekwipunek. Świeże warzywa, owoce i soki już wkrótce trafią na nasze stoły. Pojemnik na cebulę, tworzywo sztuczne, 19,90 zł, celofan.pl. Fot. producenci

Cebula

- usuwa nadmiar wody z organizmu

- zmniejsza zawartość cukru we krwi i zapobiega jej krzepnięciu

- wzmacnia organizm i serce, a dzięki ogromnej zawartości witaminy C podnosi odporność organizmu

Więcej o: