To już koniec pewnej epoki. Kultowe "BRAVO" po 26 latach znika z rynku. Znamy przyczynę

Fani dwutygodnika "Bravo" będą bardzo zawiedzeni. Magazyn właśnie znika z rynku.

Po 26 latach "Bravo" zostaje wycofane ze sprzedaży - taką informację podał właśnie portal Wirtualnemedia.pl. Ostatni numer polskiej edycji magazynu ukazał się w kioskach w tę środę.

To już kolejny magazyn dla nastolatków, z którego sprzedaży rezygnuje wydawnictwo Bauer. Wcześniej ten sam los spotkał "Bravo Girl", "Fun Club" oraz "Twist". Wydawnictwo stawia teraz na "Bravo Sport" i "Tube News".

Decyzja wydawcy związana jest z jednej strony ze zmianami preferencji i sposobu konsumpcji mediów grupy docelowej, a z drugiej strony ze strategią opartą na dywersyfikacji segmentu poprzez wprowadzanie tematycznie profilowanych magazynów ("Tube News") i wydań specjalnych ("Bravo Sport poleca: Białoczerwoni!") - poinformował w rozmowie z portalem Maciej Brzozowski, dyrektor PR.

Portalowi Wirtualnemedia.pl udało się ustalić, że głównym powodem decyzji są duże spadki w sprzedaży pisma. Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wyraźnie wynika, iż dystrybucja "Bravo" spada od 2000 roku. Wystarczy porównać rok 2015 i rok 2016. W tym pierwszym sprzedano 54 847 egzemplarzy, podczas gdy w tym drugim o połowę mniej = 24 568.

Dwutygodnik "Bravo" cieszył się bardzo dużą popularnością wśród młodzieży głównie w latach 90. ubiegłego wieku. Pierwszy numer polskiej edycji pojawił się w 1991 roku.

A Wy, pamiętacie dział z listami "mój pierwszy raz"? :)

embed

AG

Zobacz wideo
Więcej o:
Copyright © Agora SA