Joanna Przetakiewicz zdradziła, ile kosztują jej pokazy. Astronomiczna kwota

Dyrektor kreatywna marki La Mania zdradziła ile wydaje na zorganizowanie pokazu.

Joanna Przetakiewicz - dyrektor kreatywna marki La Mania wyznała w "Gazecie Finansowej", ile musi wydać na swój pokaz, aby był taki, jak sobie wymarzy.

Cena pokazu w Polsce to zazwyczaj koszt od 100 tys. do 600 tys. zł, natomiast za granicą to około 200 tys. euro, a nawet do 10 mln euro (każdy pokaz Chanel). Pieniądze są więc niezbędne, ale i tak nic nie znaczą bez udanej kolekcji.

WBF

Kto myśli, że organizacja pokazu, jest przedsięwzięciem łatwy i bezproblemowym, grubo się myli. Niestety, pochłania też ogromne sumy. Dlaczego?

Organizacja pokazu mody jest bardzo czasochłonnym i złożonym projektem. Nie chodzi tu tylko o dobór idealnego miejsca, lecz przede wszystkim o stworzenie atmosfery, która w najlepszy sposób odzwierciedli kolekcję - za pomocą elementu artystycznego, entourage, muzyki, światła i wielu innych czynników. Poza tym jest to praca zbiorowa wielu ludzi, odpowiedzialnych zarówno za stronę kreatywną pokazu, jak i techniczną.

Ciekawe, czy właśnie 600 tysięcy złotych kosztował też ten ostatni - feralny - pokaz La Manii. (Zobacz: Gwiazdy narzekają na pokaz La Manii: Olejnik stała, Lewandowska i Pazura na jednym krześle ).

Zobacz wideo

majk

Więcej o:
Copyright © Agora SA