Filip Chajzer nabiera modowych blogerów: Nowa kolekcja Helmuta Kohla? A duet Schleswig i Holstein?

Filip Chajzer wkręcił szafiarzy.

W miniony weekend, 4-6 października, w stołecznym Centrum Expo, odbywał się Warsaw Fashion Weekend. Duża impreza modowa przyciągnęła wielu projektantów, gwiazdy show-biznesu, a także fashionistów, szafiarzy, blogerów, czyli samych światłych modowych opiniodawców.

Był tam także Filip Chajzer, który powtórzył prowokację amerykańskiego dziennikarza Jimmy'ego Kimmela. Jego redaktorzy pytali gości nowojorskiego Fashion Week o ich opinie o nieistniejących projektantach. Jak przystało na fachowców w dziedzinie mody, ci ze znawstwem wypowiadali swoje sądy o wyimaginowanym George'u Costnazie czy Eddiem Monsterze.

Chajzer polskim pasjonatom mody nieco ułatwił zadanie. Rzucał nazwami i nazwiskami, które powinny jego rozmówcom być znane i tym samym zapalić czerwoną lampkę ostrzegawczą. Tak się jednak nie stało.

Kiedy będzie pokaz Hansa Klossa? - pytał Chajzer kobietę z obsługi imprezy.
Jutro chyba - odpowiedziała.

Potem poziom trudności się nie zwiększył. Dziennikarz operował z pozoru powszechnie znanymi nazwiskami: Johannesa Gutenberga - wynalazcy przemysłowej metody druku, Svena Hannawalda - niemieckiego skoczka narciarskiego, Karela Gotta - gwiazdy czeskiej piosenki, Helmuta Kohla - byłego i zasłużonego dla Europy Kanclerza Niemiec. Ba, Chajzer użył jako nazwiska projektanta nazwy niemieckiego pancernika z czasów II Wojny Światowej Schleswig-Holstein. Co ciekawe, wszyscy rozmówcy z miną fachowców wypowiadali się o projektach Gutenberga czy najnowszej kolekcji Helmuta Kohla.

poleca Radio Złote PrzebojeAG

Eksperyment Chajzera  pokazano w "DDTVN", wideo możecie zobaczyć tutaj.

W obronie wkręconych blogerów można przytoczyć jedną z reguł, dotyczących technik wywierania społecznego wpływu, wyróżnioną przez Roberta Cialdini. W jej myśl ludzie mają skłonność do ulegania zdaniu osób, które według nich mogą być znawcami danej dziedziny.

W dorosłym życiu (...) na pozycji autorytetu stają pracodawcy, sędziowie, przywódcy polityczni. Ponieważ, często wypowiadają się oni z perspektywy niedostępnej nam wiedzy, uleganie prawomocnym autorytetom jest całkiem sensowne. Na tyle sensowne, że ulegamy im tak, że wtedy, kiedy żadnego sensu w tym nie ma - pisze Robert Cialdini w swojej książce "Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka".

Wpływ autorytetu jest na tyle silny, że, nie chcąc się zbłaźnić przed np. "panem z telewizji", stworzymy barwny opis kolekcji kurtek Karela Gotta.

karo

Więcej o:
Komentarze (17)
Filip Chajzer nabiera modowych blogerów: Nowa kolekcja Helmuta Kohla? A duet Schleswig i Holstein?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • forfiter_jr

    Oceniono 166 razy 162

    Ale impreza. Show na pewno uświetni pokaz sztucznych ogni zespołu Hermanna Goeringa.

  • princess_leya

    Oceniono 83 razy 79

    No cóż zrobić, to są przeważnie gó...arze bez jakiejkolwiek wiedzy o kulturze, sztuce, literaturze, wszystkim tym co wpływa na modę. Oni pływają tylko po powierzchni, wielbiąc ślepo marki i metki.

  • rudawydra

    Oceniono 39 razy 35

    NABIERA? ja za kolesiem nie przepadam ale on nikogo nie nabiera. On pokazuje, że to są niedouczone barany! Może i nie jego pomysł tylko nie o to tu idzie. Brak podstawowej wiedzy u tych naburmuszonych purchawek poraża. Nawet nie śmieszy.

  • dyfly

    Oceniono 32 razy 8

    A młody Chajzer kiedy wystąpi w reklamie Vizira ?

  • gfdsa

    Oceniono 63 razy 3

    A czy Filip Chajzer wpadnie kiedyś na swój własny pomysł, czy już zawsze będzie ściągał z zagranicznych mediów?

    Dobrze, że tym razem chociaż od razu się przyznał do inspiracji, a nie liczył na to że nikt się nie zorientuje.

  • profesorekml

    Oceniono 5 razy 1

    Osobiście nie wiem, czy śmiać się, czy płakać, czy płakać ze śmiechu :D z tego artykułu. :D A jeśli chodzi o młodego Chajzera, to zrobił bym reklamę z nim, oraz z jego ojcem taką, jak była tego motocykla Suzuki VStorm. Na motor wsiadał koleś koło pięćdziesiątki, jechał drogą, i po jakimś czasie zsiadał koleś, co miał koło 30 - stki. Ponieważ Zygmunt, oraz Filip są do siebie podobni, to takie reklamy, co niby mają cofnąć coś w czasie, to najlepiej z nimi kręcić :D

  • Gość: eljot

    0

    Kiedy BEZCZELNY,ŻAŁOSNY,DEBILOWATY ŚMIEĆ,WIELKA MORDA chajzer zniknie na zawsze z telewizji,razem ze swoim GŁUPKOWATYM tatusiem.

  • Gość: eljot

    0

    Kiedy ten ŚMIEĆ WIELKA MORDA i jego debilowaty tatuś znikną na zawsze z telewizji.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX