Jesienna ramówka TVN. Duże zmiany i nie chodzi o to, co w telewizji. Widać amerykański kapitał?

"Telewizja jest wszędzie" - stwierdził Edward Miszczak na konferencji prezentującej jesienną ofertę programową TVN. To hasło zdaje się być także ideą, która przyświeca jego stacji. W tym roku nowości jest niewiele, za to ogromny nacisk położono na promocję internetowej platformy Player.pl.

Prezentacja jesiennej oferty programowej to najważniejsze wydarzenie roku dla każdej ze stacji. Ludzie żegnają się z wakacyjną pogodą i przenoszą się przed telewizory. Aby skupić uwagę widzów na sobie, TVN - zresztą jak co roku - skrupulatnie dopracował swoją ramówkę. Ta nieco różni się od tych z poprzednich lat, także dlatego, że to pierwsze programowe rozdanie od czasu przejęcia TVN-u przez amerykańskich inwestorów. To widać.

Nowości

O ile w poprzednich latach "Wielki Programator", jak Edwarda Miszczaka nazwał Marcin Prokop, z dumą opisywał ramówki TVN hasłami "więcej, więcej, więcej", o tyle w tym roku nowości są "tylko" cztery. Od 1 wrześnie obejrzymy dwa nowe seriale: pierwszy - "Singielka" (w tytułowej roli Paulina Chruściel) - emitowany będzie od poniedziałku do piątku o 17:30, drugi - "Aż po sufit" (z Edytą Olszówką i Cezarym Pazurą, który po raz pierwszy podpisał kontrakt z TVN-em) - wskoczy na miejsce "Prawa Agaty", czyli we wtorek o 21:30.

Ruszają także dwa całkiem nowe programy. "Wesołowska i mediatorzy", czyli kolejny scripted docu z najpopularniejszą polską sędzią Anną Marią Wesołowską (emisja poniedziałek-środa 20:50) oraz "Aplauz, aplauz".

Telewizyjny rynek hiszpański jest naszym największym terenem do eksploracji - mówił Miszczak w trakcie konferencji. - Stamtąd pochodzi format "Mali giganci", którego polska wersja odniosła największy sukces tego show na świecie. Kolejny program stamtąd to "Aplauz, aplauz".

"Aplauz, aplauz" to także kolejny program z udziałem dzieci. W jury zobaczymy Piotra Rubika oraz debiutujące w tego typu rolach psycholog Małgorzatę Ohme i piosenkarkę Anię Rusowicz. Show poprowadzi Agnieszka Szulim, co w dość niespodziewany sposób skomentowała Karolina Korwin Piotrowska.

Edyta Olszówka, Cezary PazuraKapif

Rozrywka

"Nie dziwię się, że przyszliście, w końcu to najlepsza telewizja" - tymi słowami przywitał dziennikarzy na konferencji Edward Miszczak. Co jego zdaniem uprawnia go do takiego zdania? Przede wszystkim bogata oferta programów rozrywkowych. Tu nie ma zaskoczenia. TVN postawił na sprawdzone hity: "Masterchefa" (niedziela 21:30), "Mam talent!" (sobota 20:00), "Top Model" (poniedziałek 21:30), "Kuchenne rewolucje" (czwartek 20:50), "Na językach" (poniedziałek 22:30) czy "Kuba Wojewódzki" (wtorek 22:30).

Widzowie najwyraźniej polubili też nowości z poprzedniego sezonu, bo takie programy jak "Żony Hollywood" (dokument o bogatych Polkach z USA, emisja w środy o 22:30) czy "Kto poślubi mojego syna" (środa 21:30) wracają na jesieni.

Magda Gessler, Anna Starmach, Michel MoranWBF/Marek Kudelski

Seriale

TVN zawsze stawiał na seriale. Kupował formaty i sam wprowadzał nowe tytuły. W tym roku skromniej. Poza dwoma wspomnianymi nowościami i "Na Wspólnej" same scripted docu - "Szkoła", "Szpital" (w którym mają pojawiać się także celebryci") i "Ukryta prawda".

Player.pl

Wspomniałam na początku, że ta konferencja różniła się od poprzednich. Dla przeciętnego widza to zmiana może nie aż tak odczuwalna, jednak dla rynku medialnego to ważny ruch, który może pokazywać, dokąd zmierza polska telewizja.

Player.pl był dotąd jedynie serwisem, na którym można było obejrzeć zaległe odcinki ulubionego tvnowskiego serialu, teraz ma stać się równorzędnym z telewizyjną stacją produktem. Dlaczego? Wszystko widać przede wszystkim w szczegółach, które Edward Miszczak z dumą podkreślał na początku, w środku i na koniec konferencji. Już samo zaproszenie na wydarzenie skonstruowano z dwóch segmentów: żółtego z logiem TVN i białego z logiem Playera. Tej samej koncepcji podporządkowano także wystrój okazałego namiotu wzniesionego w Łazienkach Królewskich, gdzie odbywała się impreza ramówkowa: jeden brzeg sceny zdobiło logo TVN, drugi Player.pl. A przynajmniej zdobiło przez pierwszą połowę. W pewnym momencie znaczek... odpadł.

Kuba WojewódzkiKapif

Z poświęceniem przez pewien czas podtrzymywał go na miejscu Kuba Wojewódzki, dość szybko jednak wszyscy dostrzegli, że coś jest nie tak, a na widowni dało się słyszeć żartobliwe szepty: "Kuba nie śpi, bo trzyma logo". Co miało być aluzją primo: do kultowego tabloidowego tytułu "Nie śpi, bo trzyma kredens" oraz secundo: do dość chłodnej postawy "Króla TVN-u" na tego typu eventach. Tym razem Wojewódzki nie dość, że chętnie i z uśmiechem pozował to jeszcze ratował dekorację.

Gdy stało się jasne, że logo całkiem odpadło, Kuba usiadł z nim na swoim miejscu i trzymał je nad głową, co już całkiem rozbawiło wszystkich obecnych. Z humorem na wpadkę zareagował nawet Miszczak.

 

O nowej roli platformy internetowej TVN-u świadczą przede wszystkim jednak treści. Widz obejrzy tam nie tylko to, co przeoczył w TV, lecz także przedpremierowe odcinki. Ale to nie wszystko. Po raz pierwszy znajdą się tam seriale i programy dedykowane tylko Playerowi: "Kuchenne rewolucje. Powroty" (w którym Charles Daigneault sprawdza, co słychać w "zrewolucjonizowanych" przez Gessler lokalach), czy serial komediowy "Web Therapy" z Agatą Kuleszą w roli głównej, oparty na bijącym rekordy popularności amerykańskim hicie o tym samym tytule.

Na Player.pl obejrzymy jednak także pełne sezony tytułów stanowiących creme de la creme świata seriali, czyli np. "Sherlocka", "The Walking Dead", "Luthera" oraz "Orphan Black".

Zaproszenie na prezentację jesiennej oferty programowej TVN i folder informacyjnyPlotek.pl/Zuzanna Iwińska

Czy obserwujemy narodziny czegoś, co aspiruje do miana polskiego Netflixa? Cóż, amerykański inwestor już jest, ambicji też nie brak. Jak stwierdził Miszczak: "Telewizja jest obecna wszędzie". A więc nie tylko w domowym salonie, lecz też z telewidzem na jego tablecie i smarfonie. TVN właśnie postawił krok w kierunku, w którym rozwija się zachodnia telewizja. Czy to się uda? Trzymajmy kciuki, żeby zawsze znalazł się ktoś, kto w odpowiedniej chwili złapie i utrzyma logo markę na odpowiednim poziomie.

Kuba WojewódzkiKapif

Zuzanna Iwińska

Pobierz darmową aplikację Plotek na telefony z Androidem

POLUB NAS

Więcej o:
Komentarze (66)
Jesienna ramówka TVN. Duże zmiany i nie chodzi o to, co w telewizji. Widać amerykański kapitał?
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • gr_ub_y

    Oceniono 135 razy 105

    Kto w ogóle ogląda TVN?

    Przecież tego nie da się oglądać.

    Szajs.

  • zoska

    Oceniono 123 razy 103

    TVN powinno udać się do...grobowca! zapowiada się jedno wielkie g..no!

  • Gość: kocurko

    Oceniono 91 razy 73

    Szczerze?
    SYF nie ramówka. Obiecuję nie oglądać tego barachła

  • Gość: koniectegodobrego

    Oceniono 72 razy 64

    aż dziw że nikt nie dostrzegł analogii pomiędzy ratowaniem logotypu przez Wojewódzkiego i hostii przez Dudę. Przecież to było zaplanowane...

  • Gość: gość

    Oceniono 69 razy 55

    "Krowin Piotrowska" - to Wam się udało!

  • Gość: OdbiorcaBezKolca

    Oceniono 53 razy 49

    Niestety Player.pl to wciąż jeszcze kicha, która ma wcisnąć odbiorcy tonę reklam, a nie cokolwiek mu pokazać. Przed każdym programem jest okropnie długi blok reklam, a jeśli nie daj Boże się program zapauzuje... trzeba obejrzeć kolejne reklamy! Do klasy Netflixa jeszcze baaardzo daleko!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX